Spånsug Hvilket?

Jeg har anskaffet mig en combi maskine fra Robland, m rundsav, fræser, høvle og langhulsbor.
Men jeg ska jo ha noget til spånerne og ved ikke hva størrelse jeg ska ud i at have og hva man kigger efter nogen der har gode råd og gerne erfaringer, og gider ikke et spån sug der kun virker i 2 år
der er en Ø100 udsugningstuds på

har set på dette
http://www.felder-vaerktoj.dk/af-14-8fe-22120.html
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nicolai NR

Det kommer lidt an på hvor meget du vil investere i det, & ingen tvivl om at jo mere du vil give desto mere får du for pengene.

De billigste til ca 1000/15/1700 får du nok ikke så meget ud af (har selv et billigt anlæg og kunne da godt ønske mig noget mere sugekraft)

Har købt udsugnings slange i Viborg ved et firma: Nils Kalhave slangen er udmærket og til fornuftig pris.

Venapur let hedder den slange jeg har købt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
kan nok regne ud at jo mer man gir jo mer får man, og det er ikke hvor jeg køber slangen der er problem men hvilken spånsuger jeg ska have og hvor kraftig den skal være.
Og er ude i at bruge mellem 3000-4500kr da jeg har brugt godt 27000 på maskinen og er ikke lige frem typen der går ned på grej, køber kun værktøj der er af prof kvalitet.
Så den skal bare virke og har både kraftstik og normal stik til rådighed.
Nicolai NR

Nå ja når du har et budget så stort mener jeg godt du kan få en rimelig god spånsuger.

Prøv at ta' en snak med den du handler med og prøv hvis det er muligt, hvor meget den suger det er vist måden at gøre den slags indkøb, en sælger vil altid anprise sit produkt, uanset hvor godt elle ringe det er, så også noget med tillid at gøre i den slags handler, men jo flere kubik meter i timen den flytter kan være et godt udgangspunkt, tænk blot på hvis du har et tæt værksted skal du jo ha' ligeså meget luft ind i lokalet som du suger ud.

Det er vist det nærmeste råd jeg kan give dig, men det kan være andre her på sietet som har gode erfaringer med sit eget grej.

Ps.
det med slangen var kun ment som et tip til dig, & måske andre fordi jeg syntes det var et meget favorabelt tilbud jeg fik ved min henvendelse, i forhold til de andre steder jeg havde forhørt mig angående priser på samme slags.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
kan du bruge en siemens suger
den er meget effektiv

PEK

 

tøser.

Den kender jeg ikke har du nogle flere info om d/enne/isse.

Så vil jeg da studere om det var noget for mig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
har du email adresse

PEK

 

tøser.

Har sendt en PB.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis