Stenrevner i 3 år gl. mur. (billed)

Hej allesammen

Fik skiftet skalmuren i den ene gavlende for ca. 3 år sidan, da den var frostsprængt. Fornyeligt opdager jeg så at den nye skalmur er fyldt med stenrevner. Ca. 90 % af stenene har små lodrette revner.  De øvrige murer omkring huset er 34 år gl. og har ikke en eneste revne.
Skal jeg, og ikke mindst KAN jeg klage over dette, og skal jeg i så fald henvende mig til muren eller direkte til producenten. For er der vel tale om en fejl i produktet??
I får lige et billed også.. Det er ikke lige det bedste billed, men revnerne er ret synlige med det blotte øje.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja.
I DK går du til den udførende entreprenør.
Som er den der har givet garantien på de 5 år.
(Som muligvis vil forsøge at smyge sig udenom ved at henvise dig direkte til stenleverandøren).

Fordi alle hader fejl og mangler - også ved murværk.

Men om revnerne kan betebgnes som en produktionsfejl - ved jeg ikke. Men du kan jo kræve at garantiperioden udvides til 10 eller 15 år.



Det ved jeg ikke.
Men det kan vel næppe være rigtigt at der dannes den type revner i mursten - nu om dage.

En eller anden forklaring vil du vel ha'?

Det forekommer mig at emnet har været debateret tidligere her i forumet, men jeg husker ikke konklusionen.
Nu har jeg søgt på emnet, og kan ikke finde noget jeg blev klogere af. Der er tilsynladende ingen, der har oplevet stenrevner i mit omfang, og tilsynladende heller ikke på så ny en mur.

Vil meget gerne høre fra nogen, der evt. har erfaringer med det. Gerne også fra nogle der arbejde i byggebranchen...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis