Lescha cementblander euromix 125

Hej forum

Jeg har et problem med en lescha blandemaskine, den skal have et skub før den begynder at køre der sidder en rund "rund el-del måske en modstand" før motoren hvor ledningen er monteret den ser brændt ud. Er der nogen der ved hvor en sådan del kan købes ? og er der nogen der har lignede erfaring, Kan den holde til et par dages, kørsel med dette problem?

Med Venlig Hilsen

Nio
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den runde dims, er en start-kondensator, så find en magen til, så er du helt sikkert kørende igen.
Prøv at afmonter den, og se om du kan læse hvad der står på den.
mvh jens
Hej Jens

Jeg takker, jeg har søgt lidt rundt og fundet en der kalder det en driftkondensator, men kan der være andet jeg skal være opmærksom på der kan være galt med maskinen siden denne kondensator er brændt af? hvoromalt er nu mangler jeg bare et sted hvor jeg kan købe den...det er ikke nemt at finde, nogen der ved om et sted evt. nær KBH???

Mvh

Nio
Det er ikke usædvanligt, at en kondensator brænder af.
Når du kan få motoren til at køre, ved at skubbe den igang, fejler den ikke noget.
En tømmerhandel kan få den rigtige, kondensator hjem til dig.
Elektrikkeren kan helt sikkert også...

mvh Jens
Det er vel ikke bare en af ledningerne, der er knækket af kondensatoren?
Den fejl har jeg oplevet.
Sådan en blander vibrerer jo en del.

Edit:

Jeg ser nu, at du skriver, den ser brændt ud. Så er den kaput.

Der findes en tommelfingerregel mht. kondensatorens størrelse.

Den siger  70 µF pr. HK, eller 50 µF pr. Kw.

http://www.greenline.dk/Industri-El...re-1964646


Hej Alle..

Jeg har en Lescha cementblander euromix 125 hvor lejerne er gået, nogen der har erfaring i at skifte disse og evt hvor man kan købe dem .. Kan læse mig til på det der er tilbage at lejerne hedder 6 206-2RS ..

Ole


Annonce
Det er et standardleje som jeg vil tro biltema har og de er billige. Jeg købte en gang kuglelejer til nogle gocarts i en lignende størrelse lokalt og betalte 3 gange for meget. Hvis der er en elektromekaniker i nærheden er det et rigtigt godt bud at prøve hos ham.

 varmetossen

Tak for svar ..

Så er det jo bare lige af få dem banket af :-))

Ole
Kondensatoren kan købes hos en vaskemaskinereparatør.
Jeg takker

Maskinen har nu fået ny driftkondensator og køre fint igen! -fedt

MVH

NIO
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis