købe hus på tvangsauktion

Jeg har med interesse læst de andre tråde her om køb på tvangsauktion og sidder nu med et par spørgsmål.
Jeg har kig på et hus, som har pant for 3 mill. Heraf har kreditforeningen med 1 prioritet et lån på 1,7 mil.
Der har været afholdt 1 budrunde og kreditforeningen bød ind med 685000 og 2 runde venter.
Hvordan skal man opfatte det bud på 685000, mon det er hvad kreditforeningen vil byde? og kan man så være heldig at købe for 690000?

Webshop med al det udstyr du kan tænke dig til dine høns og dig selv
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Du må ikke regne for meget med det bud på 1. auktion. Det siger ikke noget om, hvor deres smertegrænse er. De kan sagtens byde over på 2. auktion.
Men et er helt sikkert, og det er, at de er absolut ikke vilde efter at få rønnen hjem til samlingen.
Hvis der er problemer med fugt, råd, kloak, installationer i øvrigt, konstruktioner osv, er de skræmt fra vid og sans, idet det altid koster 3 gange så meget for en kreditforening eller bank at få udbedret fejl, som hvis det er en privat.
Hvis ejendommen ligger i Udkantsdanmarks rådne bananer, er de helt og totalt negative, og der kan gøres gode handler.
Der er rigtig meget pokerspil i sådan noget.
Selv om det her er et Lav-det-selv forum, så vil jeg alligevel råde dig til at få en advokat med på sidelinien, til at indestå for handlens gennemførelse over for retten. Du kan selv stille med en bankgaranti, men den får du først frigivet meget lang tid efter du har betalt fordringerne og det betyder, at du skal disponere over det dobbelte beløb i meget lang tid.

Med venlig hilsen
ktm

 

tak for svaret.
Jeg har en advokat på sidelinien, men hun bor desværre i den anden ende af landet og kan nok ikke møde til auktionen.
Så måske skal jeg finde en advokat i nærhden af retskredsen?
Jeg forstår ikke helt hvorfor advokater har andre betingelser for sikkerhedsstillelse end os almindelige dødelige.

Webshop med al det udstyr du kan tænke dig til dine høns og dig selv
hej. Ja der er mange ting i det her. Har selv købt på tvang og da gik det sådan for sig at en repræsentant fra realkreditten bød op til deres pant og er du så næste med bud og der ikke der ikke er andre kan du byde en krone over og få det. Mig bekendt skal det omsættes på 2. auktion. Og så kan der være nogen hæftelser der skal indfries men det er beskrevet i auktionspapirene. og det er godt at have en sagfører med til beroligelse både for dig selv og retten.mvh

 varmetossen

tak for svar, lige lidt flere spørgsmål
Hvorfor vil kreditforeningen byde op til egen pant? Så køber de jo deres egen gæld og kan ikke hente den hos ejeren eller afskrive den, eller?

Webshop med al det udstyr du kan tænke dig til dine høns og dig selv
hej. Det gør de nok mest hvis der er en der byder med op og stadig afhængig af husets stand/vurdering/friværdi. Byder man med op og når op til pantet i realkreditten er deres dag jo gået godt. Evt anden gæld over sidste bud afskrives. det kan være andre pantebreve eller lån.

 varmetossen

Annonce
jeg forstår stadig ikke hvad formålet for kreditforeniingen er med at byde op til egen pant?

Webshop med al det udstyr du kan tænke dig til dine høns og dig selv
Det er de her ting du skal snakke med sagføreren om. Jeg kender de tekniske detaljer, men dit udgangspunkt med 1,7 til realkreditten og resten åbenbart på andre hæftelser kan da se ud som et grundlag for en rigtig god handel hvis der ikke nogen for de yderste hæftelser der byder.

 varmetossen

Jeg tror at man ved at forsøge at købe på tvangsauktion skal være klar over at man ikke får ret meget forærende.

Hytten bliver solgt til den værdi den har.
Og der er formodentlig andre, udover kreditforeningen, der holder skarpt øje med situationen.
Muligheden for en god handel er altid til stede i den slags situationer.

Hvad der rent teknisk ligger til grund for kreditforeningens bud ved jeg ikke.

Og for en privat køber må det først og fremmest handle om hvilke muligheder samme køber ser.
Ser køber f.eks. et slot hvor andre ser en ruin ja så er der jo basis for at byde højest.

(Men sæt hellere en max. pris inden begejstringen tager overhånd). :o)
Ja jo. man får da faktisk det forærende der bliver afskrevet, og i det aktuelle tilfælde ser det ud til at forskellen mellem 1,7 op til 3 mil.kan forsvinde. Tvangsauktion kan ses som en mulighed for en konsolideret køber at få den gæld der er opstået i de høje prisers tid væk, på nogens bekostning, men det er jo betingelserne. Og ofte kan man overtage 1. prioritet og køre videre hvis betingelserne er gode.

 varmetossen

Ja tak.
Men hvad nu hvis ejendommen er overbelånt med 1,3 mill. kr.? Eller mere?

Det er ikke for at tage illusionerne fra nogen, men det er altså de rå markedskræfter der hersker ved en tvangsauktion.
Alene det faktum at alle tvangsauktioner offentliggøres på nettet gør det muligt for "ulvene" og andet godtfolk at holde øje med markedet.
Gør som Låaby-Svendsen. Køb en ruin for 400.000 kr. Lej den ud som massageklinik til 40.000 om måneden. Lad være med at fortælle skattevæsenet om arrangementet.
Den mand kunne se muligheder!!!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis