købe hus på tvangsauktion

Jeg har med interesse læst de andre tråde her om køb på tvangsauktion og sidder nu med et par spørgsmål.
Jeg har kig på et hus, som har pant for 3 mill. Heraf har kreditforeningen med 1 prioritet et lån på 1,7 mil.
Der har været afholdt 1 budrunde og kreditforeningen bød ind med 685000 og 2 runde venter.
Hvordan skal man opfatte det bud på 685000, mon det er hvad kreditforeningen vil byde? og kan man så være heldig at købe for 690000?

Webshop med al det udstyr du kan tænke dig til dine høns og dig selv
Jeg har med interesse læst de andre tråde her om... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
1 auktion kan du som regel ikke bruge til ret meget, det er først ved 2 auktion huset skal afsted, og det ved profferne, så de sidder klar til at byde og så kommer priserne højere op, du kan med stor sikkerhed regne med at huset ikke ryger til en pris i nærheden af 690000 kr.

Der kan dog være en god handel at lave, men du skal have kigget på huset og set hvad der skal laves, for der er ingen mulighed for ejerskifte forsikring, så er det noget lort du har købt, er det netop noget lort....

Du kan sikkert godt spare, 10-20% i forhold til hvis huset skulle sælges i almindelig handel, men mere end det skal du nok ikke regne med, du kommer jo ikke til at sidde alene derinde og byde, og andre folk kan også godt få øje på et godt tilbud foran dem
Da vi skulle købe "nyt" hus havde jeg også tvangsauktion i tankerne, så vi tog derned og kiggede med selv på huse som vi ikke havde interesse i.
Der er mange om buddet, og det er helt sikkert et sted hvor du skal have yderst godt kendskab til reglerne, og så skal du kende det eller de huse 100% du vil byde på.
 
Vi endte på den kendsgørning at var der et hus vi ville byde på så gik priserne altid højt, højt op. Så jeg så ingen gode handler de 5- 10 gange vi var til aktion.

Edit: glemte lige
Det realkredit vil give afhænger jo af hvor meget de vil miste. Hvis de har 1,7 i klemme vil de måske være glade for at få de 1.5 hjem.
Jeg mener også at have set nogle handler hvor kreditten og andre er gået sammen om at byde huset op, så dvs. at buddene sagtens kan gå over det største lån i huset.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jo men som markedet er lige nu er der ikke mange der køber op med istandsættelse/videresalg for øje. Som det er sagt: find den pris du kan og vil give og hav det hele aftalt med sagføreren. Og så husk at huset overtages uden nogen garantier. er kloaken faldet sammen er det ud med spaden, som min sagfører sagde. Hvor længe har det stået tomt - frostskader - afløb osv. Er der mulighed for en grundig besigtigelse, evt. med en fagmand.

 varmetossen

Måske skal jeg bare lade kreditforeningen købe det og så handle med dem bagefter? så får man da hele pakken med ejerskifteforsikring o.l.

Webshop med al det udstyr du kan tænke dig til dine høns og dig selv
Kreditforeningen byder så langt, som de tror de kan komme hjem på igen. Så håber de, at en "lysthaver" overbyder, hvorefter de er reddet for det, de har budt, idet "lysthaveren" nu hænger på gælden til KF.
Der er absolut ikke noget system eller forud forudsigeligt om denne adfærd. Det afhænger helt og aldeles om de aktuelle forhold eller alle mulige lokumsaftaler.

Advokater har en fordel i og med, at de som regel er kendt i den pågældende retskreds og hvis det er for at være ordholdende overfor retten, tager man deres indeståelse for gode varer. Indeståelser er ikke omfattet af nogen garanti fra advokaters forsikringer, så det er ene og alene baseret på kendskab til advokaten, og så det faktum, at hvis advokaten ikke opfylder sine forpligtelser iht indeståelsen, vil han stå til at miste sin bestalling. En tilfældig "lysthaver" kan være hvem som helst døgenigt og/eller sjuft. Dem findes der en del af.
Men du kan da selv stille sikkerhed, ved at medbringe rede penge, som du kan lægge på bordet. Så opnår du samme status som advokaten!

Med venlig hilsen
ktm

 

ja men lad nu være med at køre rundt med tusindekronesedlerne blafrende i lommerne. Hvis en bankgaranti er i orden og bekræftes af sagføreren godtages det af retten. også derfor er det godt med en sagfører.

 varmetossen

hvad menes med en "lysthaver"?

Webshop med al det udstyr du kan tænke dig til dine høns og dig selv
Skrevet af Vipos på 20 maj 2012 22:16
hvad menes med en "lysthaver"?

Man skelner mellem panthaver, f.eks. en stakkel med en stak sælgerpantebreve, han troede skulle forsøde hans pensionittilværelse, og så en en, der ikke i forvejen har noget i klemme i ejendommen, sådan en som dig!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Vipos og andre LDS'er

Med det ringe kendskab som jeg har til tvangsauktioner, så vil jeg mener, at realkreditten næsten altid byder op til egen 1. prioritet og herefter ophører deres interesse næsten lige på kronen :-) Vel og mærke, hvis ejendommen har en værdi.

Realkreditten vælger som regel at byder op til deres 1. prioritet, for at have indflydelse på, hvor stor en del af deres 1. prioritet de vil få hjem.
Et tænkt eksempel: Hvis et realkreditselskab har en 1. prioritet i en ejendom på f.eks. 800.000 kr. og de f.eks. vælger IKKE at byder op, og der f.eks. højest bliver budt 500.000 kr., ja så har de tabt 300.000 kr., altså forudsat at ejendommen kan sælges for de 800.000 kr.
Hvis de derimod byder deres egen 1. prioritet hjem, altså de 800.000 kr., så får de deres 800.000 kr. hjem, hvis de bliver overbudt eller så har de en ejendom, som de måske kan få noget mere for end de 500.000 kr. Kort sagt, så byder de deres egen 1. prioritet hjem for at mindske et eventuelt tab.
De der under tvangsauktionen har udvist købsinteresse vil måske efterfølgende blive kontaktet af realkreditten med henblik på et salg.

Hvad angår et efterfølgende salg, dig og realkreditten imellem, så skal du regne med, at en ejendom vil blive solgt på dødsbo lignende vilkår, solgt som beset, altså ingen forsikring af nogen art.
I 1995 købte jeg selv en ejendom hos Nybolig som var sat til salg for Nykredit - altså fra en tvangsauktion, hvor Nykredit var højeste bydende. Jeg købte selv på dødsbo lignende vilkår.

Jeg vil også anbefale dig, at søge sikker og kyndig vejledning hos en advokat og eventuel tage vedkommende med i retten, så du undgår eventuelle misforståelser.
Glem nu heller ikke at få en eller flere håndværkere med ud på ejendommen og få den gået godt efter.

Tvangsauktion = Den enes død, den andens brød ........ Andre vil sikkert kalde der markedsmekanisme.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis