Afbryder til hifi-møbel

Jeg har et anlæg med fladskærm og sourround anlæg, som forsynes med strøm fra en stikkontakt.

Inde i mit hifi-møbel vil jeg anbringe en afbryder på ledningen fra stikkontakten.

Den vippekontakt jeg har købt, er til at montere på en ledning, men afbryder kun på en pol, så hvis stikket i stikkontakten sidder ”forkert”, så afbryder den jo ikke fasen, men nullen – og det dur jo ikke.

Jegt har fået fat i en LK-afbryder til alm. lysnet, men kan ikke gennemskue om den afbryder begge poler, og slet ikke hvordan jeg skal forbinde den.

Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg købe og montere i møblet, så begge poler afbrydes? Jeg kan ikke rigtigt finde noget i Silvan, som jeg kan gennemskue.

Mvh

Jørgen S


Jørgen S
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af JSv på 20 maj 2012 12:46

Den vippekontakt jeg har købt, er til at montere på en ledning, men afbryder kun på en pol, så hvis stikket i stikkontakten sidder ”forkert”, så afbryder den jo ikke fasen, men nullen – og det dur jo ikke.

Jegt har fået fat i en LK-afbryder til alm. lysnet, men kan ikke gennemskue om den afbryder begge poler, og slet ikke hvordan jeg skal forbinde den.

 Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg købe og montere i møblet, så begge poler afbrydes? Jeg kan ikke rigtigt finde noget i Silvan, som jeg kan gennemskue.

 

Mvh

Jørgen S


Du kan bruge den afbryder, du har købt i Silvan.  Hvis du kikker på din standerlanpe eller, hvad du har tilsluttet fra en stikkontkakt, vil du se, at det er enpolede afbrydere. Sålænge du har en stikkontakttilsluttet brugsgenstand, er der ingen krav til hvilken pol, der afbrydes.
Du kan købe topolede afbrydere til fast instalation, men de er ikke beregnede til det formål, du har tænkt dig. Du bør også være opmærksom på, at de fleste afbrydere, du omtaler, er beregnede til at føre en strøm på 2 ampere dvs max 460 W.
Den afbryder, du har fået fat i, er sandsynligvis en enpolet afbryder. Så med den opnår du intet, og du skal være opmærksom på, at hvis du monterer den på flerkoret ledning skal ledningsendererne forsynes med ledningstyller.

fase
Tak for det Fabrin. Så vil jeg montere vippekontakten og checke at forbruget ikke overstiger 460 W. I omvendt rækkefølge.

Jørgen S
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis