Campingvognstømmerflåde/anderledes sejlformer

Hejsa. jeg er ejer af en, campinvognstømmerflåde, og vil herigennem gerne dele erfaring og viden, men også meget gerne have nyt input.
Min tømmerflåde er 350 x 700 cm, under er der 21 plastiktønder, spændfast med patentbånd. Hele flåden er lavet af 50 x 100 reagler, omkring campinvognen er der så terassebrædder, langs flåden har jeg så lavet et gelænder.
Den bliver drevet frem af en 15 hk påhængsmoter og styret forrest  med strøm og en akuator ( fra hævesænkebord) og det fungere perfekt
Flåden bliver fragtet ind til Horsens havn og der sat i vandet, den er altid op om vinteren.

Mvh Fjordmanden
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvordan klare så lige dit flydende sommerhus sig når der er buler i suppen og du vil frem i verden ?
Vidste du så at du faktisk kan få den til at styre endnu bedre, ved entenat sætte en dysse på selve påhængs motorens motorben der hvor propellen befinder sig. Det er den lidt dyre version. du kan også lave et ror bag ved skruen, det skal være langt og ikke for bredt, dybt ! Så vil du kunne styre den med ret stor precion. Jeg kunne forstille mig at du lige nu må korigere en del for at holde en lige kurs, det vil et ror opveje. Du kan eventuelt koble det sammen med styringen af motoren. Roret skal være omkring 1 m. langt og 0,5 m. dybt.
Med sorg må jeg konstatere, at vi ikke skal have billeder af herligheden!

Med venlig hilsen
ktm

 

Mange tak for info !
der skal styres en del ja, men den ligger ikke så dybt, når altså den er tør. så hvis bare vi går rundt ændre den kurs :-)
det med roret bag motoren lyder spændende, den lige så for svej på meget lavt vand så det skal kunne tages op når den ligger for anker.
Men har tænkt tanken.

mvh Fjordmanden
Ja det er jo en del letere når der er et billede,  jeg tror faktisk at hvis du moterer et ror bag hver af sidetønderne, de behøver ikke være dybere end tønderne stikker. Så vil du kunne styre ret precist. Skal det løbe som efter en snor, kan du så monterer et sidesværd på hver side lige som på de fladbundede Hollandske sejlskibe, de kan svinges op og ned efter behov. De skal være monteret ca, 1/4 fra forstævnen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis