blade på mandeltræ og græsplæne

Jeg har et par problemer i min have jeg håber I kan hjælpe med:
Bladene på mit mandeltræ bliver røde og krøller og en del af bladene er faldet af.
På min græsplæne er der nogle mærkelige huller hvor græsset går ud, men rundt om gror græsset rigtig flot
Jeg håber nogen her kender sygdommen og endnu vigtigere en kur.

mvh

Rasmus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du hund ?

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Den er skyld i pletterne i græsset.
din lille hund kan skam også være skyld i dit træ´s, problemer. en hund kan tisse træer, blomster, buske ihjel. vi har hegn om små træer og udsatte blomster så vores to hunde ikke tisser dem ihjel. Du kan måske bygge en bænk rundt om dit træ, så den ikke kan komme til den, det kan så også skyldes den frost vi havde efter det hele spang ud, eller en svampesygdom, er det frosten går det væk efter en tid.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Træet havde lignende blade sidste år, der plukkede jeg de syge blade af og så kom det sig. Jeg kan ikke huske om der var frost efter det havde blomstret sidste år, men jeg håber det er frosten og ikke svamp der er årsagen.
Hvis det er svamp burde det så smitte hækken (liguster), jordbær, mynte og blåbær som står lige i nærheden?
Mit japanske kirsebærtræ har også mistet bladene så det kunne godt tyde på det var den sene frost i år.
Hvad kan man gøre, hvis det er svampesygdom?
mvh
Rasmus
Annonce
Hej Rasmus: Det ligner et fersken træ med blæresyge ( svamp ) og ikke et mandel træ.
Du kan købe en sort der ikke får det f.eks Benedicte som giver en masse fine ferskner

Mvh.

Benny N.
Det er en fersken mandel hybrid. så du har nok ret det er blæresyge svamp, hvad gør jeg ved det? Det var der som sagt også sidste år, hvor jeg fjernede de syge blade, men der er flere blade i år og eftersom det er kommet igen i år, så skal jeg finde en bedre og mere langvarig løsning.

mvh

Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis