Rundhoved træskruer

Jeg må være håbløst bagud, jeg har været flere steder i dag for at købe rundhovede træskruer i galv.  Kan man slet ikke købe den slags mere ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HEHE   Så skal de vel også være med lige kærv
Mon ikke de stadig findes ......

Tim  
 
Øh...er ikke alle hovede runde ?? Eller sådan ca.

Hvad skal de bruges til ?
Skrevet af nosi på 18 maj 2012 20:52
Øh...er ikke alle hovede runde ?? Eller sådan ca.

Hvad skal de bruges til ?

Jeg er ret sikker på, det er sådan nogle her der efterspørges. (kunne heller ikke finde dem i galv.)

Messing skrue med lige kærv

mvh jens

galv. skruer er forlængst fortid.

http://www.nkt-fasteners.dk/Files/Filer/PDF/Screws/SPUN_Plus_DURAMAX_1000_panhoved_Tekn_dok.pdf

Her har du en erstatning fra NKT. De er salttågetestet til 1000 timer, på højde med håndværkerens skruer.

Galvaniseringen man har brugt kan ikke tåle at blive skruet i træ og kærven rustede meget ofte.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

@håndværker
Kig her
http://www.carl-ras.dk/e-shop/soemskruerogbolte/skruer/messingskruer/
Ups. Det var jo ikke galv. Sorry
Det er nok bare mig der er lidt for pertentlig, de skal bruges til at skrue kabelbøjler fast i træ med. Jeg syntes bare at det ser bedre ud end brugen af almindelige fladhoved skruer. Men det bliver vel enden på det.
Hej Håndværker

Velkommen i klubben. Jeg har også brugt lang tid på at finde "gammeldags" skruer med rundt hoved og lige kærv. De passer altså bedre i stilen, når man skal sætte gamle vinduer i stand på et hus fra 1927. Jeg kan ikke anbefale messingskruer, de knækker for nemt og bliver sprøde med tiden. I stedet bruger jeg rustfri skruer.

De skruer du efterlyser hedder DIN96 - søg på Google og du skal finde. Jeg endte med at købe en portion hos Bufab, som var flinke at bruge tid på at bestille nogle pakker hjem til mig.

mvh Janus
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis