Glattejern får lyset til at blinke

Hej

Fruens nye glattejern får lyset i badeværelset til at blinke under opvarmning. Vi har fået det byttet, men samme resultat. Har også tjekket i andre rum og her sker det det samme.

Har I et bud?

Anders
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange watt bruger det?
Hvis det eks. bruger 1500 watt, og det står og slår til og fra i termostaten, vil det kunne få lyset til at blinke.
Jeg går ud fra du sætter det direkte i stikkontakten, og ikke bruger en forlængerledning.

mvh jens
At lyset blinker - skyldes formentligt spændingsfald i installationen.
Ny skriver du det er et nyt glattejern som laver problemer, har konen aldrig brugt en hårtørrer i nævnte stik - hvordan opføre denne sig? Prøv at sætte noget anden med stor forbrug til i nævnte stikkontakt, hårtørrer, varmeblæser, elkedel mm.
Hvis det er et nyt fænomen at lyset dykker ved stor belastning, kan det skyldes at der er kommet en dårlig/løs forbindelse et sted i jeres el-installation. Hvilket ikke er godt - og skal tjekkes rettes.
Prøv at sætte glattefætteren til en stikkontakt så tæt som muligt på jeres gruppetavle/sikringer.
Hej igen

Glattejernet står kun til at brug 50W, men derfor kan startstrømmen jo godt være meget højere. Jeg har også mistanke til at dens termostat står og "pulser", men det burde jo ikke være sådan.
Vi har ikke oplevet noget sådan med føntørre eller lign. Det eneste der får lyset til at give en lille blink (næsten ikke synligt) er elkedlen der sluttes til...
Jeg skal prøve det med tavlen af i morgen.

El installationen er ret ny, men selvfølgelig kan der være fejl et eller andet sted.

Mvh. Anders
Et glattejern er en ren resitiv belastning og har ikke en startstrøm???
Det er også fuldstændig irrelevant om den sidder i en forlængerledning da strømmen altid er den samme afhængig af effekt og spænding!

50W bør ikke få lyset til at blinke.

Gå til din elektriker med jernet og få ham til at måle strømmen på den mens den varmer op.

Jeg tror ikke at glattejernet er problemet!
Hej Anders

Ja med 50W som belastning, så er det ikke spændingfald som er problemet...
men nærmer noget støj i forbindelse med regulering af varmen på glattejernet.

Er det halogen med elektronisk transformer, eller nogle sparepære som i bruger til belysning, så kan det være at elektronikken bliver forstyret på den ene eller anden måde...
Annonce
Hej Daniel

Det er 230V halogenbelysning. Jeg har selv tænkt på det med støj... men der er ingen elektronisk transformer, eller lysdæmper foran spottene.
Det er mystisk dette her.

Anders
Skrevet af aha på 20 maj 2012 21:41
Hej Daniel

Det er 230V halogenbelysning. Jeg har selv tænkt på det med støj... men der er ingen elektronisk transformer, eller lysdæmper foran spottene.
Det er mystisk dette her.

Anders


Har du prøvet om det kun er halogen- eller ledbelysning, det går ud over? Jeg tænker her på om en lampe med du ved disse gammeldags pærer, som måske sidder i din læselampe, også blinker, når glattejernet bruges.  Når du skriver, at det kun giver et lille blink når elkedlen sættes til, har du så prøvet at sætte glattejernet til i samme stikkontakt, for at se om der så også er blink i lyset? Du kunne jo også prøve om elkedlen forårsager blink, når du sætter elkedlen til, hvor glattejernet normalt bliver tilsluttet.  

Er du sikker på at effekten kun er på 50W?

fase
Jeg var ude ved samme problem så sent som i dag. Når jeg startede en 2200watt føntørre, dæmpede lyset sig lidt. Jeg tjekkede hele installationen igennem, og der var intet galt. Den dykker lige 7-8volt når der kommer sådan en belastning. Der er desværre ikke så meget at gøre. Men vi skal lige være sikker på, om lyset blinker, eller det bare dykker i lysstyrke ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hej. Det er ikke kun et dyk i Lysstyrken ved start, men lyset blinker - når den varmer op. Der står 50w men startstrømmen kan selvfølgelig være meget større.
Har du prøvet at sætte en el-kedel eller lig. til samme stikkontakt ? Og i havde ikke lysdæmper på det lys der blinker ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis