Hjælp til kædesav søges

Hej alle

Jeg har fået fingrene i en brugt kædesav, en homelite 240.

Jeg har tømt den for benzin og fyldt nyt på den, samt olie, både i benzinen og til kæden. Jeg rykkede i snoren et par gange og fik lige tænding en enkelt gang. Okay tænkte jeg, så gnister den, men alligevel, så ud med tændrøret og ja, den gnister.

Hmm så prøvede jeg igen at rive i snoren, men denne gang uden held. Så hentede jeg noget rapid tænding på dåse (det er vel noget æter eller lign.). Så fik den et par gode sprøjt lige ind ved spjældet og så rev jeg igen i snoren og wops, så gik den igang, men kun i 2 sekunder. Jeg har forsøgt igen og igen, men uden at kunne holde den igang.

Nu er spørgsmålet så hvad der er galt? Jeg har haft slangen af oliepumpen og pustet i den ned i benzintanken og der var hul igennem. Jeg prøvede så at rive de tre slanger af oliepumpen og puste ind i den ene ende (modsat membranen, altså der hvor kompressionen fra cylinderen kommer ind). Men der er der ikke hul igennem og så ved jeg ikke helt om det er meningen eller ej. Skal man kunne puste igennem oliepumpen? Kan den være stoppet eller have sat sig eller noget i den stil og derfor ikke føde motoren med benzin?

På forhånd tak

Mvh. Jacob
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller også er der et lille hul i benzinslangen så den får falsk luft.
Prøv at skifte benzinslangen.
Din oliepumpe har ikke noget med motorgangen at gøre. Den smører din kæde på sværdet

 Med venlig hilsen

 Anker

 

For lige at vende tilbage. Oliepumpen er til kædesmøringen og har intet med benzinen og tændingen at gøre.Hvis den tænder efter at der er pumpet benzin og går i stå igen er det benzintilførslen. det kan være karburatorens membraner eller filtret.ud på bordet eller til mekaniker.

 varmetossen

Okay, nu havde jeg kaburatoren af. Men jeg kan godt nok ikke se et benzinfilter noget sted. Jeg må have skilt den mere af imorgen og se om jeg kan finde det. Jeg prøver også lige at tjekke benzinslangen og se hvad der sker. Jeg vender tilbage, når jeg har prøvet af. Tak for hjælpen indtil videre.

Mvh. Jacob
hej. Benzinfiltret sidder for enden af sugeslangen i tanken

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis