Havefræser vil ikke trække

Hej min gode gamle Texas driller. Den starter fint, motoren kører jævnt, og chokeren kravler ind som den plejer og så sætter jeg den i gear/til at fræse..........død som en sild. Hvis jeg prøver igen og igen og igen er det det samme...DØD. Bensinen er ny, tændrøret er nyt, membranen er ny, strålespidsen ny, -og jeg er ved at få grå hår.(knivene kan drejes let).
Nogen gode ideer?
Mth
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Raknes

Har du prøvet om der er gnist på tændrøret?

Er der kompression?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker
jo der er da gnist, den kører jo, og noget kompression må der vel være, ellers gik den vel ud igen. Den kører fint i tomgang.Hvordan skal jeg måle om der er kompression?
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Raknes

Kompression: Det kan du mærke når du rykker i snoren, så er der modstand ellers har mekanikere et lille apparat, med et gummistykke som sættes hårdt i hvor tændrøret er skruet i. (tændrøret skrues ud, medens du trækker i snoren eller drejer nøglen ved selvstarter)

I dette apparat er der en lille skriver som laver en graf på et stykke tyndt papir.

I det lille apparat jeg har set, kunne det stilles om fra til F.eks. 4 eller 6 cylindre (tændrør)

Når den kører fin i tomgang, mener jeg at der må være to tomgangs strålespidser, når den skal trække, en lidt større strålespids til det formål, for din maskine skal bruge mere benzin når den skal trække noget, det tyder på at den ikke får nok når den virkelig skal trække.

Jeg er ikke mekaniker så der kan være noget jeg har overset, eller ganske enkelt ikke ved nok om.

Du kan måske finde en brugsvejledning på kaburatoren på din Texas fræser på nettet, det kunne måske også være en mulighed.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Kørte den fint nok, i efteråret, eller hvor når du sidst brugte den?
Prøv at spænde kaburatoren, efter hvor den er skruet fast på motoren, og tjek evt. først om pakningen er i orden.
Er der rust på svinghjulet udvendigt, der hvor det har "kontakt" med tændspolen, så puds det blankt.
Tændspolen skal sidde så tæt, på svinghjulet som muligt, uden at røre, løsen tændspolen og sæt et stykke papir mellem spole og svinghjul, pres spolen helt ind mod svinghjulet, og spænd den igen.
mvh jens
Hej Jens
Tak for de gode og anvendelige råd, jo den gamle fræser kørte upåklageligt i efteråret, den knaldede godt nok engang i mellem, men den kørte og kørte og kørte.
jeg polerede svinghjulet med smergel og justerede med et stykke papir, karburatoren sidder fast m ny pakning. Den kører bedre efter tændspolen kom lidt ned,,,,,,men den går stadig ud hver gang der er enten for meget bevægelse op/ned eller til siderne, eller hvis den skal arbejde for meget. Jeg har sammenlagt fået fræset 6 meter, så slap min tålmodighed op og nu har jeg lige smidt den af oppe hos smeden,-han laver stort set ikke andet for tiden, så jeg håber at han kan spotte problemet. Nu sidder jeg så og spekulerer på om den lille fjeder, der 'holder på' spjældet om den mon var for gammel og slap, den var meget lidt elastisk da jeg satte den på.....Nå pyt! På tirsdag får jeg den retur, så skal jeg nok fortælle, hvad det var.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis