Flydekontakt - lænsepumpe

Hejsa...

Skal have monteret en flydekontakt på min lænsepumpe for at undgå den smule vand der kan stå dernede. Nu har jeg en kontakt i instrumentpanelet (On/off) til at styre lænsepumpen. På lænsepumpen er det forbundet med en Brun + og en sort -. Den nyindkøbte flydekontakt har også 2 ledninger, en brun + og en sort -. Diagrammet der medfølger er tiltænkt en kontakt med Auto funktion, som min ikke har.

Hvordan skal jeg lige forbinde det. Er det bare den sorte - på flydekontakten til stel, og så koble den brune + på den ledningen til lænsepumpen. Eller vil lænsepumpen så køre hele tiden(som den gør nu) når kontakten bliver aktiveret.

Tak for svar...

Huset købt - renovering påbegyndt.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du ikke har en AUTO funktion, skal du koble din flydekontakt på de samme ledninger som din kontakt. Det vil sige brun til brun og sort til sort. Din kontakt skal så stå i Off stilling og pumpen bliver så styret af flyde kontakten. Hvis du så vil "tvangsstyre" din pumpe, sætter du din kontakt på ON og holder øje med pumpen. Det er ikke sikkert, at din pumpe kan tåle at køre tør.

fase
Dvs. at de to ledninger der sidder nede på pumpen, bliver loddet sammen de 2 på flydekontakten. Så virker den automatisk når selve On/off kontakten er Off...?

Skrevet af mazdaklaus på 17 maj 2012 12:52
Dvs. at de to ledninger der sidder nede på pumpen, bliver loddet sammen de 2 på flydekontakten. Så virker den automatisk når selve On/off kontakten er Off...?

Nej de to ledninger, der sidder på afbryderen forbindes med de to ledninger, der sidder på kontakten, så det virker som to kontakter. Den ene er så automatisk og den anden manuel.

fase
Nu er jeg med. Tak for svaret, og udbydelsen...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis