Antal spots i en gang?

Hej

Nogen der har nogle tip til hvor mange spots man skal sætte op for at få  en korret belysning i en gang ?
Gangen jeg har er en vinkel gang der er 3,5m og 1,2m bred. Den anden længde er 5,54m lang og 1,1m bred på den anden længde.
Eneste lys der kommer ind er fra hoveddøren der er for enden af den korte side.
Har overvejet lidt nogle 230v spots med 20w pære men er det forkert ?

/Allan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal ikke kunne sige min gang er "korrekt" men vi har 8x 25W spots på 6x1,2 meter gang det giver godt med lys, vi har beholdt halogen pærene da vi ikke bruger lyset ret meget, mest når vi går ind af døren og slukker det kort efter, men skal i have lyst tændt meget burde i overveje Led spots.
Hej Allanakn

Ofte har jeg givet kunder det råd at sætte en indbygningsspot pr. meter lige midt i loftet og der er også den mulighed at forskyde den lidt så at der er 2 rækker paralelt og så forskudt på den måde er det måske muligt at belyse nogle væge i mellem dørene på den måde får du mere ud af din belysning i gang arealet.

Det er en god idee med de indbygningsspot med pære på 20-25watt som du taler om ved at vælge en 230v indbygningsspot med Gu10 pære kan du altid senere skifte til en mindre energi tung pære. Det er ikke noget problem at skifte de alm. spot pære over til LED-pære.

Du skriver du har en vinkel gang så ville jeg starte i vinkelen med placering af spot , du kan evt. sætte kryds med tape for at illustrere hvor dine spot skal sidde inden du trækker kablerne.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Det er jo helt op til dig men jeg syntes ikke man skal havde over en meter imellem ca 80 cm mellem spot og det halve i enden.. Men som reene siger kan man lige prøve og sætte nogle stykker maler tape fast og se hvordan man syntes dert ser ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også