Afstandsholdere til armeringsnet

Hej,

Jeg er i gang med at ligge armeringsnet - og har smidt afstandsholdere ned - men nu bliver jeg sgu i tvivl.

Iflg. alle sider jeg kan finde (og der jeg købte dem) skulle man bruge 3-5 pr. m²... MEN hvis armeringsnettet skal kunne bære min vægt (90kg - også måske nogle hundrede gram) og armeringsnettet ikke skal ramme gulvisoleringen skal jeg bruge en 10-14 stks i hvert fald... nok endda en lille smule mere...

Kan det virkelig passe - eller har jeg fået noget lort Er der alternativt en anden måde at gøre det på? Eller skal jeg bare fortsætte på den måde?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
MEN hvis armeringsnettet skal kunne bære min vægt

Det skal det ikke. Det skal armere betonen. Afstandsklodserne har til formål at sikre at det kommer til at ligge midt i den støbte flade.
jenshøj,

Så langt er jeg med

Problemet er at da jeg startede med at placere en 4-5 stykker pr. m² så enten bukkede de sammen når jeg trådte på armeringsnettet (som jeg bliver nødt til når jeg skal fordele og jutte betonen) - eller faktisk nærmest gik ned i gulvisoleringen (da vægten blev for koncenteret på en G60 plade).

Skal jeg blot ignorere det? Er de beregnet til at i det mindste bukke sammen og så folde sig ud igen?
Hvor tyk er armeringsnettet?
Hvis du bruger 4mm, er det noget bøvl, 6mm er langt at foretrække...
mvh jens
Det er 6mm armeringsnet Så ingen ko på isen der

Alt efter afstandsholderens og armeringsnettets type og underlag iøvrigt skal der bruges et antal afstandsholdere til at holde armeringsnettet på plads.

Det er muligt at en 4-5 stykker ville være nok såfremt afstandsholdererne stod på et renselag eller en dækforskalling. Og der ikke var for megen trafik på armeringen. Der skal jo naturligvis flere til jo mere belastning og trampen rundt på armeringen der forekommer.

Nu stammer min erfaring med betonstøbning fra før flamingoisoleringens tid. Og det undrer mig lidt at der ikke anvendes afstandsholderer med meget store trykflader mod isoleringen. Fordi flamingoen jo som bekendt er væsentligt blødere end beton eller træform.

Men du bliver nødt til at sætte så mange afstandsholdere under armeringen som det er nødvendigt for at armeringen forbliver nogenlunde i den placering du ønsker.
der sker ikke noget ved det, det løfter sig vel når du ikke står på nettet ikke??
det samme vil ske når du støber, med mindre du har tænkt dig at støbe med kantstensbeton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis