Må man have træloft i garagen?

Vi har bygget nyt hus med garage bygget i forlængelse af huset.

Ved i om det er lovligt at bygge at bygge træloft i garagen ift. forsikringen?

Jeg tænker at hvis nu bilen skulle brænde, så breder brænden sig nemmere til huset ved det at loftet er lavet af brændbart materiale.

PFT :-)

Mvh Asger
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja. Men antallet af biler - pr. år - der bryder i brand inde i en garage kan formodentlig tælles på en hånd og to fødder.
Derimod er risikoen for at der opstår brand i køkkenet og den breder sig til garagen og bilen derved brænder er langt størrer!

Og af samme årsag gælder samme regler for boliger som for garager - mht. beklædning - også af lofter.
Hej

Så vidt jeg ved skal en garage som er sammenbygget med beboelse afskærmes med en brandsikker konstruktion bd30 for, som du selv er inde på, at begrænse spredningen ved en eventuel brand.
Har selv sammenbygget garage med beboelse under samme tag, og det er sikret med 2 lag gips überalles, og en bd30 dør mod beboelsen.

Vh Steffen
K2 Komposit.

I stedet for "Så vidt jeg ved" bør du henvise direkte til relevandt dokumentation som BR10 eller "Eksempelsamling om brandsikring af byggeri"

Derved vil du opdage at der IKKE er særlige generelle krav til adskillelse mellem garage og enfamiliehus.
(Men det kan der være såfremt garagen ligger nærmere end 2,5 meter fra skel)
Fantastisk forum det her...

Tak for jeres svar, det bliver et træloft, og så må vi passe på i køkkenet. :-)

Tak Sitting Bull.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis