Brunimprægnerede terrassebrædder

Hej

Jeg skal til at bygge en terrasse på ca. 60 m2 og vil meget gerne undgå de grønne trykimprægnerede brædder da jeg ikke synes de er helt så pæne.

Eneste alternativ jeg sådan lige kan komme på til en overkommelig pris er de brunimprægnerede brædder. Jeg bor dog på Bornholm, og den lokale XL-byg sælger ikke brunimprægnerede terrassebrædder.

Jeg har derfor kigget i Jem & Fix og de har 32 x 125mm brunimprægnerede terrassebrædder til 11,75 pr. meter. De leverer dog ikke men jeg kan vel køre dem på en trailer? (De er 4,20 meter)

MEN! Er der nogen der kan sige noget om kvaliteten af Jem & Fix's brunimp terrassebrædder? Jeg har hørt nogen sige at Jem & Fix's imprægnering ikke trænger særlig langt ind i brædderne og holdbarheden derfor ikke er så god, men ved ikke om der er hold i det.

Ved siden af terrassebrædderne var der noget brunimp hegnsafslutning hvor der på det ene bræt stod "frøslev træ A/S" så det er muligvis dem der producerer brædderne hvis det kan hjælpe...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se grunden til at dit byggemarked der ovre ikke sælger de brune, ligge jo nok i at deres lager af den grønne er stort. Alle nye trykimpregnerede brædder er brune. Den grønne er blevet forbudt på grund af gift indholdet. Så med tiden har de også brunimpregnerede.
Skrevet af Håndværkeren på 16 maj 2012 07:52
Se grunden til at dit byggemarked der ovre ikke sælger de brune, ligge jo nok i at deres lager af den grønne er stort. Alle nye trykimpregnerede brædder er brune. Den grønne er blevet forbudt på grund af gift indholdet. Så med tiden har de også brunimpregnerede.

Deres lager er ikke særlig stort, men det kan være deres leverandørs lager er.

Jeg har nu ikke før hørt om at grønt trykimprægneret træ skulle være forbudt, og kan ej heller finde noget om det på google. Har du en kilde/reference på det?
Det er på min trælast her på als, at de har fortalt mig det. Det er Davidsen A/S i Høruphav.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis