Google Maps som navigation....




Tja, et billede siger vel mere end 1000 ord
(hvis du ikke lige kan se det, så har jeg sat rød streg under)

Sejl sikkert
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan jeg ikke se hvad det er du har sat røde streger under...
Men du kan ikke se sømærker og dybdekurver, så jeg ville da ikke sejle gennem bøgestrømmen, med en "plotter" der kræver kontakt til en antenne på land..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det store billede er desværre ikke så stort, men inde i Stege Bugt og ude i Østersøen står der "Kattegat"....
(jeg har både papirkort og plotter, så det er heldigvis ikke nødvendigt at bruge Google Maps til navigation)

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Nårr man sejler med småbåde, så er Google Maps meget nyttigt.

Jeg printer ud når jeg skal ind til stranden ved de små øer - bade, fotografere eller gå tur.
På farven kan man ret godt få et indtryk af dybden - Tydelig gult, så er vi under ca 1 m, og vi skal passe på motorbenet.
Er der mørke prikker i det gule, så er der sandsynligvis sten med tang-totter. Så er der meget god grund til at passe ekstra på.

Så sejler jeg forsigtigt ind mens jeg efterhånden løfter motoren op - eller evt. driver / stager / padler ind.
Lægger båden med hækanker 15 m ude, og et lille dræg ind på stranden - så kan vi soppe ind.

På billedet fra Nakkebølle fjord, kan I også se den hvide streg, som viser hvor man kan sejle "indenom" Rødlok - den røde strag viser afmærkning efter søkortet.
Den hvide rute giver 2½ - 3½ m dybt vand, hvis man passer på - ellers havner man oppe på Rødlok, hvor der kun er ca ½ m. dybt, og det er ikke den hurtigste måde :-)

Det er jo lidt sjovere at sejle ind over alle de lave områder end bare følge de røde og grønne "ting" der står ude i vandet.

MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Ak ja, Google Maps har lidt svært ved det med farvandene...

Vi fandt lige ud af, at vi skal huske pas, når vi sejler fra Ishøj til Dragør:



Tænk at Flensburger Förde ligger lige syd for Avedøre Holme Ærgerligt at der ikke lige er nogle toldfri butikker i området, men måske Calle's kunne åbne noget sail-in?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis