tagrengøring - alge rens

Jeg har kig på sådan en smart fyr her til at få fjernet alger på taget (1½plan hus)
Tagrenser

Har et par spørgsmål:

1: Hvilken højtryksrenser vil være bedst at smide i enden af den? 
højtryksrenser

2: Skal jeg bruge vand eller er det nok med bare algefjerner også noget el til højtrykrenseren, altså skal det bruges koncentreret?

3: Fåes der et mundstykke til en almindelig vandhane i bryggerset der kan kobles til højtryksrenseren.  (har ikke udendørs vandhane)  

4: Er der noget bedre (billigere) end den her version
algefjerne






5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den billigste renser er ganske udmærket, den lanse til tagrensning suger selv af algemidelet, så blandingen bliver rigtig.
Det er nok det bedste, at købe det algemiddel der passer til, det er noget med det skummer op.

mvh jens

Jeg ville nok bestille en professionel til arbejdet, vi fik sprøjtet tegltag på et hus på 220 m2 for 700 kr, det varede nogen tid før taget blev rent, men nu 2 år efter der det stadig helt frit for alger og mos. Husk at du ikke må højtyrksrense på asbestplader.

Jeg har nu gennem 7-8 år fået et firma til en gang om året, måske lidt overkill, at sprøjte mit betontagstenstag, på vel omkring 300m2, over med algefjerne/-rens.
Det var så hæsligt grimt af alger, begyndende mos og lav-lignende gevækster at jeg seriøst overvejede at lægge glaserede tegl op i stedet for.
Efter et par år, var det nærmest som nyt igen, dog minus de "ar" begroningerne havde lavet, men det ses ikke noget særligt.
Jeg er voldsomt meget tilfreds og kunne ikke drømme om selv at foretage dette arbejde. Jeg giver ca 1000 kr.- p.a.

Jeg er helt på linie med AkselJ

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for jeres råd, kan godt være jeg skal få andre til det. Har i erfaringer med nogle på sjælland??


Jeg står og skal have solceller op og vil gerne have renset taget inden de bliver sat på. Derudover er der i forvejen solvarme.

Er der nogle af jer der ved om man kan algebehandle et tag fuldt med solceller eller alge behandle selve solcellen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis