Brændstofpumpe.

Hej folkens.

Jeg har en Perkins 4-108 i min båd. På denne er installeret en CAV rotorpumpe, til indsprøjtning. Tætningen rundt om akslen til gasreguleringen er begyndt at dryppe med brændstof. Er en rep. af dette omfattende og skal man om i rummet med de store sedler ?  8O))

Mvh.
Gunnar.

holmeren

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Naaaeeeh mon dog, hvis du selv kan skifte de pakninger / cimmeringe skulle det vel kunne holdes under et par vovser.
Jeg ville nok lige spørge en fagmand der kender den slags pumpe først, inden du skiller den ad.
Det er ikke uden grund at det er dyrt at få repareret dieselpumper - det er ikke for amatører.

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Hej
Du ka oss prøve at høre hos et landbrugs værksted
da perkings ofte bliver brugt i div landbrugs maskiner

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Jeg skal IKKE og min gode ven, der er MEGET dygtig til motorer vil heller ikke, rode i dieselpumpen. Det er absolut finmekanik for fagfolk. Det må jeg betale mig fra.
Jeg har forbindelse til et firma og en af deres folk, der har lavet mange af disse motorer. Så det er bare op med muldvarpeskindet ;O))

Mvh.

Gunnar.

holmeren

Hvis din makker kan afmontere pumpen er der nogle af de store der kan spares i forhold til at få mekanikeren ned i båden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
jeg har lige fixet sådan en, det er ikke så svært, pakningen er to o-ringe, det anbefales at tage pumpen af, og løsne låget imens den er på hovedet ellers er der en lille dims der kan falde ned i den, man skal lette låget en lille smule og derefter lyse ind og tjekke i hvilke huller den fjedder der trækker gasse sidder i, inden man frigør fjedderen med en lang spidstang, ellers kan livet blive lidt vesværligt

Dr_Lyn
Så er der pudset et landbrugsværksted på sagen. Pumpen kan IKKE repareres på stedet og er derfor demonteret og sendt til service. Man kan IKKE selv montere denne igen, da der skal bruges specielt værktøj for at få pumpen centreret og linet korrekt op igen. Konklusionen må være, at holde "Snitterne" væk, da det er arbejde for fagfolk ;O))

holmeren

linet op?? det da vist en røver. er den ikkedrevet af taktkæden`? der er næsten nemmere her i verden

indsprøjtningstidspunket stiller man på gehør eller efter mikrometer.
Hej
En ting er at reparere diselpumpen - det kan man godt gøre hvis hænderne sidder rigtigt,
MEN  når det er gjort skal den monteres korrekt og i særdeleshed "sættes rigtig i tænding" igen for at det hele kommer til at virke rigtigt og motoren får sin "økonomi" igen - så det er for "vidderekommende" amatører      eller en diselteknikker !  
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej sømænd og kvinder.

Så kom regning fra landbrugsværkstedet. 14900 kr !!! Pumpen blev demonteret, sendt til Jylland for rep. og check. Det kostede 4000 kr. Det chokerer mig ikke, for man ved, at det koster spidsen af en jetjager, at rode i brændstofpumper. Det der chokerer mig er, at værkstedet forlanger 11000 kr. for, at demontere, montere og justere pumpen. De skriver 14,25 timer på fakturaen. Jeg vil selv påtage mig, at demontere pumpen på en times tid, ja jeg vil så galt påtage mig, at sætte motoren (Perkins 104-8), på kajen i løbet af en time. Montering er lidt vanskeligere; men giv dem så 4 timer til det og så mener jeg oven i købet, at der også er tid til en tår øl. Der er ikke specifiseret på fakturaen, hvad de godt 14 timer er brugt til. Jeg havde regnet med mellem 6 og 8000 kr. hvilket jeg havde betalt uden, at blinke. Ydermere blev det ene dyserør utæt da jeg tog ud, at sejle. Hele motorrummet blev sølet ind i brændstof og under motoren øste jeg 1 3/4 spand diesel op. Jeg måtte slæbes hjem igen. Jeg protesterede og fik nedsat prisen med 4700 kr. men har alligevel betalt 10155 kr., med forbehold for, at jeg evt. vil tage syn og skøn på det udførte arbejde.
Er jeg helt gal på den ??? 

PS: Selve den defekte pakning kostede 79 kr. + moms
  
Mvh.
Gunnar.

holmeren

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis