Brændstofpumpe.

Hej folkens.

Jeg har en Perkins 4-108 i min båd. På denne er installeret en CAV rotorpumpe, til indsprøjtning. Tætningen rundt om akslen til gasreguleringen er begyndt at dryppe med brændstof. Er en rep. af dette omfattende og skal man om i rummet med de store sedler ?  8O))

Mvh.
Gunnar.

holmeren

Hej folkens. Jeg har en Perkins 4-108 i min... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Subwoof.
 
Den er drevet af samme drev som saltvandspumpen. Jeg tror det er en slags not der sidder inde i drevet. Dette drev skal centrere meget, meget nøjagtigt med akslen i pumpen og det kan bestemt ikke gøres på gehør. Instruktionsbogen foreskriver da også et stykke specialværktøj indsat, for at pumpen centrerer nøjagtigt. Timingen kan man måske i nødstilfælde justere selv, idet dyse nr. et, lige akkurat skal begynde, at blive fugtig. Jeg foretrækker, at få fagfolk til dette.

Mvh.
Gunnar.

holmeren

Problemet ligger, lidt pesimistisk sagt, i at du nok bare har bestilt en servicemand til at lave arbejdet uden at få et tilbud først. Det frister nogle til at tage godt ved, år der skrives regning.
Well, der kan være noget kørsel/transport til og fra båden. En time hver vej, så er de første 4 timer gået. Så lidt arbejde etc.... Det lyder stadig pebret. Bed om en specificeret regning, så du kan se, hvad de har lavet. Så er du bedre rustet til at tage en snak med dem.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Sejlervenner.

Jeg kan oplyse jer om, at jeg har, på grund af mit "Brokkeri", fået nedsat regningen med ca.6000 kr. Jeg har nu betalt knapt 9000 kr. Det er mange penge; men jeg ser det som rimeligt, taget i betragtning af, at firmaet, efter gentagne opfordringer, har specifiseret hvad arbejde de har udført. De har haft lidt problemer med et par bolte mm.; men det kunne de sgu`da bare have nævnt inden vi løb ind i alt det her "Døj". Ved ikke om de har tænkt, at de kunne smøre nogle timer af på mig på pga., at jeg nok ikke vidste hvad det her drejede sig om. De ramte den forkerte, for jeg bestilte fagfolk til arbejdet, NETOP fordi jeg ved hvad det drejede sig om.

Tak for alle jeres kommentarer.

Og som afslutning, kan jeg nævne, at det hele kører perfekt nu.

Mvh.
Gunnar.

holmeren

Dejligt at historien fik en udgang du er tilfreds med.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja Chr. Det er dejligt, og firmaet har vel også erkendt, at regningen var lidt voldsom. Jeg sætter en ære i, at betale for de ydelser jeg får; men jeg vil nu ikke tages ved næsen, som de prøvede på i dette tilfælde

holmeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis