Det greb lidt om sig...

Som overskriften siger, tog det lidt overhånd, da den bette skulle have et legetårn

Det var meningen at hun skulle have noget der var bedre og større, end det man kan købe til samme pris i Bilka. (Det var tanken bag hele projektet. For man er vel LDS'er)

Tårnet skulle have været et lille et, hun kunne kravle op i, og rutsje ned af igen. Og så skulle der være et par gynger.
Meeen... se selv på billedet. Der er 135 cm. op til rutsjebanen, og ca 2 m. op til øverste platform. Den er 2x4 m i grundplan.



Prisen endte på lige under 4.000,- Materialer købt i Stark, Brande.
Det træ som gyngen hænger i, fik jeg af en kammerat.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og når lille pigen bliver lidt større, laver farmand lige en hems oppe under taget på tårnet. Det bliver ynglings stedet med veninderne dukke stellet og alle dukker og Bamserne.
Godt gået Unge mand
Nydeligt. Din datter må være både stolt af og glad for farmand.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak, tak :-)

Der er kommet et par skråpinde på, ved opgangen til øverste platform. Selvom hun kun er 2, er hun en ekstrem god klatrer!
Hun kravlede op på de vandrette brædder, man kan ane. Og så lænede hun sig ud over rækværket, kantede benene ind på øverste, og skubbede sig baglæns ind...
10 point for udførelse, 03 for de bekymringer farmand havde, inden han nåede derover :-/

Og så sent som idag, fik hun de første skrammer på den.
Hun skvattede ned fra trappen, og slog hul på læben. Men så skulle far lige skælde trappen ud. Og så kravlede hun op igen.
Senere ville hun gynge. Og hun fik fingeren i klemme i den bøjle der skal holde hende på plads. Det tog lige et par minutter at komme over.
Og til sidst, mens jeg legede med hunden, kravlede hun op i toppen af stigen til venstre...

Måske skulle man overveje noget faldgrus, eller en indhegning, så hun ikke selv kan rende derind.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
For lige at være lidt servicevenlig:
Søgeord; legetårn, legehus, gyngestativ med tårn, rutschebane.

Huset er bygget ud fra devisen: Den må koste det samme som den dyre fra Bilka. Men den skal være større og bedre bygget!

Jeg vil prøve om jeg kan fedte en tegning sammen, så andre evt. kan lave noget lignende.
Vi byggede den selv ud fra "Gode ideer og fejlberegninger"

Men jeg kan nævne, at jeg købte 600 rustfri skruer. Der er ca 20 tilbage i æsken...
Derudover er der gået lidt vinkler, beslagskruer, karmskruer og øl til byggeriet.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Sådan skal det være! Så kan der bruges lidt tid udenfor istedet for ved computeren i fremtiden

Rookie der forsøger at lave tingene selv, har en hobby-side om kaffe, kaffemaskiner, espressomaskiner og lignende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hun er rigtig glad for tårnet og rutchebanen.
Vi er på den hver dag :-)

Meeen... computeren ER jo altså kommet for at blive. Og så må vi se om os gamle kan finde ud af at kombinere udendørsleg med de binære maskiner.

For mit eget vedkommende, voksede jeg op på landet. Vi var ude hver dag, cyklede i skole og dyrkede sport. Vi hjalp med at køre træ ind og gøre rent i "vores" del af huset.

Jeg elsker simpelthen bare at gå i naturen og nyde dyrene og planterne. Og så er jeg helt vild med at fiske :-)

Jeg bliver aldrig den store computer-nørd som min lillebror er det. Det er ham der får lov at servicere disse vidundermaskiner ;-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Tunkan på 16 maj 2012 20:59
Sådan skal det være! Så kan der bruges lidt tid udenfor istedet for ved computeren i fremtiden
Det er sandelig kun godt at børnene lære at bruge en computer, det er nemlig fremtiden. I dag er det næsten umuligt at finde et job hvor en computer ikke er med i jobbet.
Men selvfølgelig skal det begrænses til max to x en time om dagen, ellers er det børnene bliver meneske sky, ja ligefrem fremmed fjendske.

Ser da super godt ud, hvis jeg keder mig lidt for meget her i løbet af sommeren, må jeg da få bikset nogen ligende sammen til børnene her i huset, det ville de sikkert få meget glæde af, hvis altså vi får lidt sommer her i landet....
Hej @næstformanden
Lykkedes det dig at lave en tegning? Jeg er inspireret men kan ikke helt se på billederne hvordan du har gjort. Vh Signe
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også