Støbning af trappetrin



Hejsa.
Jeg skal støbe et trappetrin, i stedet for et kluntet (lavet af gamle fliser og grus) et der nu ligger for foden af vores trappe, da jeg skal lægge ny indgang.

Men jeg ville jo gerne slippe lidt billigt om det, så mit spørgsmål er om jeg kan bruge nogle gamle 20mm MDF plader som jeg alligevel har stående ?

Jeg er selvfølgelig godt klar over at de aldrig bliver til pænt brug igen, men jeg er måske lidt mere nervøs om de kan holde til fugten, og om jeg så skal vælge at beklæde formen med plastik?
  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skal nu nok holde, husk at smør den med olie, så betongen ikke hænger fast.Skal det være rigtig fint så giv pladerne en gang lak, eller maling.

Hvis du beklæder dem med plastik, skal det sidde helt stramt, er der små folder, kan det ses i det færdige resultat.

Du kunne jo også finde et trappetrin i granit, den nye støbning kommer jo ikke til at ligne de næste mange år.

mvh jens
Helt enig i at der trænger til en oprydning. Også ved nedløb og nedløbsbrønd.

Og som Je_ns foreslår så var en granitblok eller beton-ditto en ganske oplagt mulighed.

En ganske anden løsning kunne være at hæve terrænet omkring trappen. At lave en rampe eller pukkel således at terrænhøjden kommer til at passe med trinhøjden på den støbte trappe.
En slags nyfortolkning af adgangsforløbet til din bolig. Ville en arkitekt udtrykke det >)

Endeligt finder jeg ikke at MDF plade er særlig velegnet til betonstøbning. Ikke så meget fordi det ikke er vandfast, men fordi det er for blødt. og det kan være svært at opnå en pæn lige kant på støbningen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du har ret Jens, men "hjemmestyret" har forlangt at der skal bygges en overdækning på trappen og lægges klinker på trinene...

Så jeg ved godt hvad jeg skal lave til næste år...

Jeg skal sætte nye tagrender op i år, da de gamle er piv utætte, og så vil jeg flytte nedløbet ud på gavlen, og få brønden ned i niveau. 

De gamle fliser er flere steder knækkede og ikke særligt pæne, så der bliver en ny "indgang" mens den gamle belægning i indkørslen får lov at ligge.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også