Hækkeklipper

Hej Alle,

Jeg er gået igang med at klippe hækken, men de to el hækkeklipper jeg har kan ikke klare det.

Hækken er blevet over 2 meter høj, og jeg vil ned på 1,3m, det vil sige  at grenene også er rimlig tykke. 

Har i et forsalg til en hækkeklipper der kan klare sagen.

Tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En hækklipper er beregnet til at klippe de tynde grene på ydersiden og toppen af hækken, ikke til at klippe den ned med. kædesav, alm sav eller ørnenæb.

Hvilken hæk drejer det sig om?

Hvis det er en liguster, kan man nu nok klippe den ned, med en kraftig hækkeklipper.

mvh jens

Det er liguster hæk, gren tykkelse ca. 15-25 mm. Tror en benzin drevet hækkeklipper kunne klare det.
kommer an på hvor gammel liguster det er, jeg har en ligusterhæk som skal skæres helt ned og starte forfra, der er grenene fra 30-60mm, der er en hækklipper ikke meget værd

en 25mm gren er for stor til en hæk klipper, jeg har en alm bosch hækklipper som de skriver kan tage grene op til 16mm, men det skal godt nok være nogen rådne grene.. den kan godt få grenene over men den tager sin tid med det, også svare det lidt til det samme som en bruge en sav.

men en motorsav kan du kører 20 meter hæk igennem på 10 min.
Annonce
http://www.stark.dk/produkter/Have/maskiner/RYOBI-HAKKEKLIPPER/

Ved ikke hvor gammel den er. Tror det i sidste ende ender med at jeg nupper motorsaven.
Ja hvis du har en motorsav i forvejen, er det også den billigste løsning
Jeg har en
Hej
Jeg vil lige tilføje at hvis du bruger motorsav, skal du være lidt påpasselig.For et par år siden kostede det et par solbriller, der var en gren der svirpede. Nu har jeg altid skov hjelm på

Mvh.
Mikkel
Hej

Med motorsav, tag lidt længere ned end forventet færdig højde, så den kan komme op og lukke igen.
Herefter klippes der ned og ind til sidste års klip hver gang der klippes.

Hold den ren i bunden for ukrudt, giv den evt. lidt at spise iform af gødning
(gerne organisk virker mere langsigtet og knap så kraftigt.

Pas på den ikke tørrer ud, (hold øje med bladene), der skal være balance imellem top og bund i planten, det ændre du noget på her, i denne operation.

Held og lykke med projektet og god sommer
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis