Optimal lukning af ventiler i vinduer

Hej

Vi har ventilier i alle vores vinuer i huset, men har nu fået nilan anlæg, så nu skal de fleste tætnes, isoleres og lukkes. (vi har 16 i alt)
Men hvordan skal det gøres ? bedst / pænest

Vedlagt 2 billeder;





Jeg havde tænkt fjerne ventilen indvendigt, og ligge fugebånd i hullet og så lukke indefra med noget fugemasse af en art. Men må jeg også gøre det ude fra, tænker på fugt problemer?

Eller eller er det bedre med en træ flis, og spartle og male over indefra og så lade "ude delen" stå åben med fugebånd.

Da vi overtog huset var der vat i alle hullerne, er det en god ide ?

Mvh. Flemnming
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste du kan gøre, er nok at skare nogle lister i de udvendige åbninger, stik gerne lidt fuge skumbånd ind bag ved. Men du er nød til at rense malingen af hulerne så du kan lime listerne du skare ind i hullerne.
hvor dybe skal de lister være, så dybe som muligt ?, og skal jeg lukke med ? Det bliver jo svært lige at få dem til at passe 100 %
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Flemming.S på 14 maj 2012 17:24
hvor dybe skal de lister være, så dybe som muligt ?, og skal jeg lukke med ? Det bliver jo svært lige at få dem til at passe 100 %
Med mindre hullerne er afrundede i enderne kan jeg ikke se problemet, og ellers må du lige stemme dem lige med et stemmejern. Listerne skal selvfølgelig være mindst 1,5 cm. tykke og skal selvfølgelig også passe i brede og længde. De skal presses ind på plads, men må ikke yde mere modstand en du let kan presse dem ind, husk limen skal være til udendørsbrug.


Hej Flemming

Jeg har planer om at skifte vinduer til lavenergivinduer med varm kant og indbyggede ventiler.

Skal man have en, to eller tre ventiler i hvert vindue?

Og må jeg spørge.Hvorfor skal de lukkes?. Har du dårlig erfaring med ventiler i vinduer.

Er det nødvendigt med ventilationsanlæg?
Skrevet af Jens M på 13 jun 2012 08:10

Hej Flemming

Jeg har planer om at skifte vinduer til lavenergivinduer med varm kant og indbyggede ventiler.

Skal man have en, to eller tre ventiler i hvert vindue?

Og må jeg spørge.Hvorfor skal de lukkes?. Har du dårlig erfaring med ventiler i vinduer.

Er det nødvendigt med ventilationsanlæg?

Hvis du har et bare nogenlunde tæt hus, så er det ikke nok med ventiler for at holde luft fugtigheden nede. I vores hus fra 1987 havde vi mega fugt problemer i vinters.
Noget helt andet, så sagde en vindueskonsulet vi havde ude at det er fuldstændigt gak at lave ventiler i lavenergivinduer, for det vil om at andet lige lave store kuldebroer ved ventilerne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også