TV i båd.

Hej. Jeg har monteret tv i båden. Jeg har købt en rigtig god antenne med forstærker til. Nu har jeg også fået et boxer kort i tv ét, så vi har lidt flere kanaler og vælge imellem.
Problemet er DR1, DR2 og TV2 som kun kan ses MED antenneforstærket. Resten af programmer "vil" kun ses UDEN antenneforstærker. Temmelig træls at skulle ned på gulvet og af og på montere, når man gerne vil zappe programmer igennem. Nogen løsning på det?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der er faktisk en meget enkel løsning, sælg båden og bliv hjemme. TV hører ikke til i en båd, jeg betragter menesker med den slags ideer som totalt hjerne døde, at se TV i en båd håbløst, hvad med dagens sejlads, eller du sejler måske slet ikke, men bruger den som et "gemme"
Der skal da skrives logbog også om dagens hændelser, næste dags sejlads skal da også lige planlægges. Ligger du indeblæst i en havn jamen så ud at gå nogle lange ture ud i det blå, det er sundt.
Ja jeg giver nu håndværkeren ret. Bare det at slippe for al den nød og elendighed i TV Avisen, er en sand lise. Resten af programmerne er som regel genudsendelser. Nææh en god bog og en håndbajer er langt at foretrække. Nu er vi måske også lidt gammeldags idet vi heller ikke har computer med, ej heller kortplotter.

Mvh Finn
Kæreste Lars.
Der er da netop noget af en Falit erklæring, hvis man er nød til at have TV og lignende med i båden. Jeg kan forstå at der bruges en pc. til kortplotter sende mails fra o.s.v. Men et TV så er det jo bare et flydende sommerhus.
Jeg tager ud at sejle fordi jeg godt kan lide at forsøge at samarbejde med elementerne til min fordel, selve sejladsen er oplevelsen for mig, det er ikke kun et spørgsmål om at komme fra A til B men et samspil med elementerne. Det er muligt at det kun er os der bruger sejl der har den indstilling ? Selvom jeg nu har en Motorsejler, betragter jeg stadig kun motoren som et hjælpemiddel til havne manøvre og hvis vinden skulle svigte totalt, hun sejle nemlig ganske udmærket for sejl alene, ikke hurtigt men det går da fremad.
Er man først indehaver af en kummefryser med stakit og lokum + TV så syntes jeg godt nok det er på tide at sadle om til sommerhuset.
Det kan da godt være jeg bare er gammeldags, jeg har i mange år kunnet klare mig med søkortene og kompasset, nu er jeg så avangeret til en GPS med skæm og kort.
Hold kæft hvor er i strenge...

Spørgsmålet er nok bedre at stille her http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/35

Vi har også PC med tv modul med i båden.. og et par gode film liggende på harddisken. 
Når så det står ned i torve, tænder vi vores fyr og ser lidt film... 

Så kan HÅndværkeren sidde ved sit tællelys og prøve at tænde det med flintsten.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jeg bryder mig såmænd bare ikke om at blive kaldt hjernedød, fordi jeg bruger båden på en anden måde.

Men skulle vi indstille skydningen og prøve at hjælpe trådstarteren?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det er jo netop jeres holdning der gør vore lystbåde havne til P pladers, eller måske søens camping plads. Alle kommer i havn, for fortøjet og gemmer sig i hver sit lille flydende sommerhus.
Op af de skaller tag regntøjet på og så er der dømt moleræs, så støder vi som regel ind i andre der har samme holdning, vi kan så samles i enten en båd eller i det stedlige klubhus hvor vi fornøjer os med at fortælle hinanden en masse sørøverhistorier. Jeg holder mig aldrig tilbage, ryger nærmest lige i hovedet på den første jeg ser og så går snakken.
Jeg betragter dig heller ikke som hjernedød Lars, jeg tror bare at du endnu ikke har lært hvad vi gamle sejlere får tiden til at gå med.
Velkommen til Jan404040!
Jeg tror ikke, der er nogen der kender svaret på dit mystiske problem, ej heller jeg.

Det er jo stort set den samme diskussion, der med mellemrum er imellem campister.

Der har vi vandringsmanden med sit regnslag, der lever af bær og rødder, han finder på turen og vi har typerne med det rullende luksussommerhus, der er bedre udstyret end en dyr penthouselejlighed på havnefronten i Hellerup.

Her foragter fundamentalisterne også luksusdyrene, men er det nu også rimeligt? Skal vi ikke lade hinanden leve og gøre som vi hver især holder mest af?

Jeg er selv til meget ydmyge "campingpladser", helst bare et stykke jord uden for lands lov og ret uden tivoli og vandland, hvor jeg stille, roligt og ikke svinende kan købe mig lov til at overnatte og evt. bo nogle dage. Men jeg er blevet for gammel og stiv i kroppen til at jeg på hug vil skide i naturen! . Ligeledes har jeg en underlig fetich, der går ud på, at jeg gerne vil have et varmt bad med jævne mellemrum uden at stå i lange køer for at benytte uhumske toiletter og bad. Oven i alt det, sætter jeg voldsomt meget pris på fødevarer, der ikke er fordærvede.
Af de grunde, har jeg badeværelse og køleskab i min campingvogn. Jeg gider ikke gå ude i pis øsende regnvejr og storm og ej heller sidde og læse i en bog i dårlig belysning, men vil meget hellere læse forskellige artikler og beretninger på Internettet, skrive dumme indlæg på div. fora og følge med i de ting som ellers interesserer mig, f.eks. om jeg snart går fallit pga tidernes ugust og dårligdom.
Hvis jeg må gøre som jeg vil, uden at skade eller genere andre, vil jeg samtidig afstå fra at foragte andres valg og fravalg!
Lev og lad leve!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tjaa... Nu var det jo egentligt ikke et spørgsmål, hvor vidt man bør have TV i båden eller ej. Vi har da også PC. Endda 2 stk. Muligvis er jeg hjernedød. Det skal jeg ikke afgøre. Men lad mig lige slå fast: Vi har sejlbåd, først og fremmest fordi vi er natur elskere. Og når vi sejler, får vi jo naturen "skovlet" ind. Og lige til de meget negative:  VELKOMMEN TIL ÅR 2012
Godt vi er så forskellige, nogle kan lig og se tv, nogle bruger sit liv på internettet.

Men til spørgsmålet:

Måske det var muligt at få en antenneforstærker der har nogle indstillingsmuligheder, der jo mange muligheder.

Her er et link. http://www.av-connection.dk/?ML=495
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis