TV i båd.

Hej. Jeg har monteret tv i båden. Jeg har købt en rigtig god antenne med forstærker til. Nu har jeg også fået et boxer kort i tv ét, så vi har lidt flere kanaler og vælge imellem.
Problemet er DR1, DR2 og TV2 som kun kan ses MED antenneforstærket. Resten af programmer "vil" kun ses UDEN antenneforstærker. Temmelig træls at skulle ned på gulvet og af og på montere, når man gerne vil zappe programmer igennem. Nogen løsning på det?
Hej. Jeg har monteret tv i båden. Jeg har købt en... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HMMM Håndværker ....... Total dårlig tilbagemelding,fra din side ...................................

Tim  
 
Endnu et indlæg, som ikke holder sig til emnet.
Det er ret typisk for mange indlæg, at et af svarene faktisk ikke er relateret til  spørgsmålet, hvorefter en del nye indlæg handler om netop dette indlæg, og det egentlige spørgsmål skubbes lidt til side, meget irriterende. Der findes personer, som mener de SKAL svare på alt. Det er de betingelser, som alle må leve med i et forum. Tit ser man en tråd løbe helt af sporet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg må med skam melde at jeg har både tv, pc og wc ombord, jeg sejler ofte 8-10 uger om sommeren uden at komme i min egen hjemhavn, og så er det rart at kunne følge lidt med i "det derude". Jeg synes ikke selv at jeg er en slave af mine elektroniske muligheder, og det er mig selv der ved hvor tænd/sluk knapperne sidder, så jeg også kan opleve naturen og havnelivet i de omkring 25 havne jeg når at besøge på en sommer. Jeg havde problemer med mit boxerkort derhjemme, jeg ringede til boxer og forklarede problemet, de bad om navn og data på mit udstyr, og guidede mig igennem en opsætning så det hele endte med at fungere. Har du prøvet boxer´s hotline?

 

Til Bjørn 44. Ja, jeg har talt med boxer, men ikke kommet så langt som at oplyse nummer osv. på udstyr. Og det fordi, at programmerne går sådan set fint ind. (rigtigt fint endda) Men nogle kræver antenneforstærker, nogle gør ikke. Vi sejler rigtigt meget og det er bestemt ikke pc og tv der er i højsædet. (så kunne vi ligesågodt være hjemme). Men når det nu engang er ombord, så skal det dælme osse virke. Sejler fra Odense, så rammer rigtigt tit Samsø i Weekenderne.
Annonce
PS. Bjørn44. Vi har osse wc ombord ggg
Næsten for simpelt, men.... Har du prøvet at skrue ned for forstærkeren, so de der kræver forstærkning netop kan ses. Måske er der skruet så meget op at de andre overforstærkes.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Den forstærker jeg har, hørte med til antennen. Og der er kun mulighederne ON og OFF. Jeg tror du har ret Chr. så jeg må ud og købe en antenneforstærker der har justerings-muligheder. Tak for svar....
Meget underligt problem. Kan du i menuen se signalstyrken for ekstraprogrammerne uden forstærker? Dr1 og tv2 sender jo hd og kræver mere "hul" på dvb t, derfor er det ekstra underligt at dr2 (sd) også forsvinder uden forstærkning
Jeg vil nu foreslå at du går ind på: hifi4all.dk og går til deres debatforum, hvor du skal beskrive dit problem samtidig med at du fortæller hvilken antenne, antenneforstærker og tv apparat det drejer sig om. Det er helt utroligt hvad de gutter der primært beskæftiger sig med billed og lyd enten som proff. eller hobby, ved om disse emner.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis