Luk af med eternit skiffer ved jorden på et havehus.

Hej.
Jeg har bygget,et havehus på 3,9m gange 3.9m som er beklædt med klinkebeklædning.
Huset står på rustfri stolper som er støbt ned  i jorden.
Huset er hævet ca 100 til 150 mm over jorden.
Remmen forneden er en 150 mm hvor der står ca 100 tilbage til at slå noget eternitskiffer på for at lukke af.
Remmen er ligesom resten af huset beklædt med vindpap.
Da de eternitplader jeg har fået er 300 mm høje skal de graves lidt ned i jorden .

Spørgsmålet er nu hvor jeg lukker det helt af,hvor meget udluftning jeg skal lave i det eternit som jeg vil slå på ?

mvh
Allan



7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skruer pladerne fast i bundremmen og lader pladerne stikke ned i jorden.
Forinden har du boret eller savet et antal huller i pladerne som du dækker af med riste af en slags. Således at rotter og husmår ikke umiddelbart kan komme ind den vej.

Jeg kan ikke umidelbart huske kravet til ventilation af krybekælder, men mon ikke 1:250 del af huseta areal vil være passende. Altså 600 cm2 ventilationsåbning fordelt på passende vis.

Nedenstående en link til Bolius. (Som godtnok er delvis fejlagtig mht. anbefalingen af ventilstørrelser - men vel bedre end ingenting)

http://www.bolius.dk/alt-om/reparationer-og-skader/
Hvis det var et tagrum det handlede om ville kravet være 1:500 del af arealet.

Idet der dels ikke blæser så meget ved jorden samt risikoen for at ventilationen begrænses af vegetation eller sne eller noget 3. så tror jeg at arealet er passende.

Men det er jo dit hus – så du bestemmer
Ja det er rigtigt at det er mit hus,og derfor vil jeg godt passe på at jeg ikke får råd i remmen ved jorden.
Så takker for svarene.
Så er der lukket af,jeg skruede eternitten direkte på den vindpap som var på remmen.
Der er også lavet udluftnings huller,16 stk ø80mm lukket med hulplade.
Måske godkendt!
Hvis hullerne i hulpladen udgør 75% af arealet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis