Roda vinduer

Kære alle.


Er der nogen, der har erfaringer med Roda vinduer?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender dem ikke, men jeg kigger også efter vinduer til udskiftning af mine defekte Velfac vinduer.
Jeg kigger efter flg. :
- andel af kerneved - 98-100% DVC ØKO 2
- garanti - minimum 10 år
- fingerskaret træ dvs uden knaster
- dvc medlem (JSC Roda er medlem)
- certificeret på energiruder.dk (kan ikke se JSC Roda på listen)
- egen fabrik (så skylden for fejl ikke kan gives videre)
- varmkant + energiglas (leverer alle)
- energiklasse C (A+B kan kun svare sig i lav-energibyggeri dvs nybyggeri, mit hus fra 1968 bliver aldrig et sådant hus).

Hvis alle disse krav skal overholdes så er listen af producenter kort og ovennævnte er ikke urimelige krav. 
Vil vinduer der lever op til ovennævte krav ikke også være kvalitet?
Rammerne laves på stort set samme måde af alle, så hvor afviger kvaliteten?
Malingen er miljøvenlig hos alle.
Er kvalitet ikke subjektivt dvs en god oplevelse med et firma giver præference?


Skrevet af Pizzabager på 11 maj 2012 02:31
Du stiller en masse krav, men vil du også betale for dem??
Kipa vinduer lever op til alle ovennævnte krav og priserne er rimelige, så ind til videre er de min favorit.

Nu kan man jo stille lige de krav man vil - til sine vinduer?

Og man kan stille dem så de lige passer til et enkelt fabrikat.

KIPA er et standardprodukt, såvidt jeg lige kan se. Og de dokumenterer deres useriøsitet ved at reklamerer med at de har leveret vinduerne til Graceland i Randers.

Mht. til garanti så er alle garantier ligegyldige når de ikke er dækket ind af en banggaranti, garantifond eller andet.
Går KIPA konkurs om 2, 5 eller 9 år er der ingen penge at hente alligevel. (Endvidere er KIPA's garantibetingelser så skrappe at det er svært at opfylde dem. KIPA's garanti er et salgsfremmende argument - uden reel værdi)
Du vil også bemærke at Glasindustriens Garanti IKKE er gengivet på KIPA's hjemmeside. Og det er der sikkert en rigtig god grund til Den er nemlig kun på 5 år.!!!
ErikP -du kan roligt købe hos KIPA. Det har jeg selv og er yderst tilfreds. Jeg sonderede terrænet MEGET grundigt inden jeg valgte KIPA. Jeg siger ikke det er 'verdens bedste vinduer', men kvaliteten er i orden.

Sitting Bull -undskyld mig, men dine argumenter giver ikke megen mening fordi:

KIPA er medlem af DVC og du er dermed dækket af 'VinduesIndustriens-5års-Garantierklæring' uanset hvad de ellers skriver på deres hjemmeside. KIPA har så bare valgt at udvide den -godt for os! Glasindustriens garanti er ens for alle producenterne og det er meget normalt at henvise til den, i stedet for at komme med hele smøren.

'KIPA er et standardprodukt' -jeg vil meget håbe at det vinduesfirma jeg vælger at købe fra, producerer sine produkter ud fra en standard, ellers vil kvaliteten jo svinge. En høj standard er godt og KIPA har alle certificeringerne i orden i højeste kategori -DVC 2ØKO.

Annonce
Ja, korrekt.
KIPA er omfattet af"'VinduesIndustriens-5års-Garantierklæring"

Så jeg retter lige mit svar til:

Går KIPA konkurs om 6 eller 9 år er der ingen penge at hente alligevel. (Endvidere er KIPA's garantibetingelser så skrappe at det er svært at opfylde dem. KIPA's garanti er et salgsfremmende argument - uden reel værdi)
Du vil også bemærke at Glasindustriens Garanti IKKE er gengivet på KIPA's hjemmeside. Og det er der sikkert en rigtig god grund til Den er nemlig kun på 5 år.!!!

Altså: KIPA's garanti udover 5 år er uden reel værdi - uanset hvornår KIPA måtte gå konkurs!

Sitting Bull: hvad skyldes din avertion imod Kipa? Skulle Kipa gå konkurs så overtager og dækker DVC garantien. Jeg har tjekket, Kipa og andre aggressivt annoncerende vinduesfabrikanter, på CD-direct (regnskabstal, årsregnskaber, soliditet mm) og der hører Kipa til de bedst konsoliderede. Går de konkurs, så er det meste af branchen gået konkurs forinden.
Hvad er der galt med standardprodukter?

Jeg har efterfølgende købt Kipa vinduer og de er i udmærket kvalitet.


Jeg har ikke det fjerneste imod KIPA, bortset fra at deres markedsføring i den grad lefler for private kunder.
Kunder som ikke har videre kendskab til gældende aftalelovgivning, værdi af garantier samt vindueskvaliteter i øvrigt! Og som tror at en garanti på 10 år er for kundernes skyld!

Der findes andre firmaer der på langt mere seriøs måde markedsfører sig overfor private kunder.



F.eks. dette firma som for et par dage siden blev omtalt i dette forum!

http://www.ptvinduer.dk/

Bemærk deres sprogbrug, åbenhed, vilje til at forklare kunderne ALT om deres produkt! Hjemmesiden udstråler seriøsitet.

Forhandlere uden prislister kan jeg ikke tage seriøst. Det tyder på dyre mellemled (byggemarkeder/tømrere) og en evt. rabat kommer ikke kunden til gavn.

Ville du gå ud og kigge på ny bil uden at vide hvad den koster? Eller nyt køkken? Eller nyt hus?

Hvorfor er det, at lige præcis med vinduer og døre skal vi ikke have at vide hvad det koster?

Fordi der er nogen der scorer det vi kunne spare ved at have sammenlignelige priser.
Skrevet af pilehave på 03 sep 2012 08:33
Forhandlere uden prislister kan jeg ikke tage seriøst. Det tyder på dyre mellemled (byggemarkeder/tømrere) og en evt. rabat kommer ikke kunden til gavn.

Ville du gå ud og kigge på ny bil uden at vide hvad den koster? Eller nyt køkken? Eller nyt hus?

Hvorfor er det, at lige præcis med vinduer og døre skal vi ikke have at vide hvad det koster?

Fordi der er nogen der scorer det vi kunne spare ved at have sammenlignelige priser.
Det er lige præcist derfor at jeg ikke overvejer de producenter, jeg har ikke brug for at en tømrer skal ud og tage mål. Det er spild af tid. Fordækte priser bryder jeg mig heller ikke om, man ender med at spørge en masse producenter og kan reelt ikke bruge det til noget da priserne er for høje i.f.t. hvad man forventede og det er svært at vurdere kvalitet vs pris. Igen spild af tid.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også