Gulvvarme - plankegulv

Skal have brækket mit ganggulv op og vil så i den forbindelse have lagt gulvvarme ned. Det bliver planker på strøer med varmefordelingsplader.
Har læst lidt forskelligt mht lægningen af varmefordelingspladerne. Nogle steder står der angivet at varmefordelingspladerne bør ligges så de ligger vinkelret på retningen af gulvbrædderne/parketten og andre steder står at det er lige meget og at de fint kan ligge i samme retning som gulvbrædderne parketten. Det vil for mig være nemmest at lægge gulvvarmen så varmefordelingspladerne går på langs af gangen lige som gulvbrædderne/parketten kommer til. Nogen der har erfaring med om det har nogen betydning og i så fald hvilken?

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver dit gulv skal ligge på strør !
På langs af dine strø fastgøre du dine fordelingsplader og der imellem dine varmeslager. dine slanger kan jo ikke gå på tværs af dine strør.

Så jeg vil mene det giver sig selv, du skal montere dit gulv på tværs af strør, plader og gulvvarmeslanger.


Du må ret mig hvis jeg har misforstået din problem !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
strøer nederst med planker på tværs ovenover med mellemrum der passer til varmefordelingspladerne og så ovenpå det parketten/gulvbrædderne. det jeg tænker på er retningen af selve parketten/gulvbrædderne som jeg går på i forhold til varmefordelingspladerne. det under varmefordelingspladerne giver, som du jo også skriver, sig selv.

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Det hele kan jo kun ligge på en måde, dine varmefordelingsplader ligger imellem din strøer i samme retning, og dine gulvplanker ligger på tværs af både strøer og varmefordelingspladerne.

http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis