Montering af 'U'-formet vægskinne fra Ikea

Hej LDS'ere!

Jeg har købt et par vægskinner til et opbevaringssystem fra Ikea, kaldet Antonius. De kan ses her:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00189068/

Hvordan i al verden monterer jeg den på væggen, uden at jeg i stedet bare trækker rawlpluggen ud af væggen? Skal jeg bruge nogle specielle rawlplugs? Og hvilken størrelse skrue vil i anbefale? Har pt. bare 8mm nylonplugs med 5mm skruer. Væggen er mursten.

Har vedhæftet et close up af vægskinnen, så I kan se hvad jeg mener

På forhånd mange tak!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du boret dybt nok til den lange skrue
Snorer plugsen rundt når du prøver at sætte skruen i? Har du prøvet at bore et andet sted i skinnen, det kan være du har ramt en blød fuge? hvis plugsen sidder stramt i hullet og ikke snorer rundt, men den kravler ud når du sætter skruen i, tyder det godt nok på at hullet ikke er dybt nok. prøv evt. en tyndere skrue.

Alle kan rose sig selv, men at få andre til det kræver en indsats:-
byggegrej.dk din lokale tømrermester
5 mm skrue til 8 mm plug er for "løst", 6 mm skrue er rigtigt.

Det er intet problem at montere skinnerne, men hulllet skal være 8 mm til dine plugs.
Desværre tror mange at man skal bruge en slagboremaskine til mursten.
Det medfører "plørehuller" i stedet for et pænt, rundt hul på 8 mm.
Brug et godt murbor i din maskine, bor uden slag,så vil du se at du får et pænt rundt hul som pluggen sagtens kan holde i.

MvH,

Bent.
Mon ikke at det er håndelaget det kniber med.

Bordiameter, skrue og plug skal jo passe sammen.

Læs på æsken.

(Men som det siges så har du måske ramt en fuge i første omgang)

Beklager, var for hurtig på aftrækkeren. Det var en 5mm 60mm skrue.

@Sitting Bull
Skrue og plug er købt sammen som et sæt, hvor der står 8mm bor på. Men det garanterer naturligvis ikke kvaliteten af mit arbejde

@Bent Andersen
Du har nok ret mht. ikke at bruge slagboremaskine. Hullerne ikke ligefrem pæne. Dog ville skruen også bare hive pluggen ud af væggen, selv på det pæneste af de huller jeg borede.

Jeg tager en smut forbi byggemarkedet idag og ser på nogle længere plugs og nogle 6mm skruer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis