Hej.
Jeg har fået et brev fra kommunen, der siger at jeg skal separere kloakvand og overfladevand.
Det har jeg såmænd ikke noget imod.
-Men jeg er rimelig pisset over den måde de har kørt sagen på!
Sagen kort:
Jeg køber huset i maj 2007. Der er ingen bemærkninger ifm. kloak.
Jeg får i 2010 gravet diverse kloakrør op og erstattet med nye, grundet rødder i rørene.
i uge 30, 20011, lægger jeg terrasse og stenbelægning hele vejen rundt om huset. Og i ca uge 35 skal jeg lave finish. (Det går ikke helst så stærkt som forventet...)
Her hører jeg så en fugl synge om separeringen, for første gang. (Men hører stadig ikke noget fra kommunen) Jeg stiller finish og afslutninger i bero.
I marts 2012 får jeg brev om at jeg skal have separeret mit system, og at det skal føres til skelbrønd. Det skal desuden være færdiggjort senest 19. april, med tegninger osv. til kommunen. Har man grund til udsættelse, skal sette meddeles kommunen.
Jeg skriver en mail, og informerer om vores forestående udvidelse af huset. Og at jeg derfor vil bede om udsættelse, da det vil være omsonst at grave op 2 gange.
De afslår og beder mig tage tilbygningsplanerne med i tankerne, når jeg separerer.
For det første, synes jeg det var latterligt, at vi fik en måned til at lave det.
For det andet, har jeg ikke planer om at skynde mig så meget, når jeg alligevel skal bygge til.
For det tredje, har der været 2 strenge i vejen siden 2004, hvor den blev gravet op. Så jeg kan absolut ikke se grunden til hastværk.
Omkring 21. April, fik jeg så et påbud fra kommunen, som sagde at klagemuligheder ikke var muligt, og at det skulle være separeret senest juni 2012.
Det er snart juni. Og jeg skal i banken for at høre om lån osv. d. 24. maj. Så hvis jeg får nej til at bygge, vil kloakken blive separeret med det samme. Ellers venter jeg.
Men hvad er konsekvensen?
Risikerer jeg bøde, hæfte eller det der er værre (I disse tilfælde, kunne man forstille sig at det ville være mindre strafbart at slå nogen ihjel!)
Håber på at nogen ved hvad der venter mig.
Næstformanden
Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....