Terasse på udestue

Hej. Jeg har en udestue (halvcirkel) 22 m2 hvor jeg ovenpå vil lave terasse. Dækket er støbt af beton, og belagt med tagpap. Jeg vil gerne have lagt træ eller klinker. Problemet er, at overlappet på tagpappen holder vandet tilbage, således at der står vand i pytter når det har regnet. Jeg har ikke så megen højde at gøre godt med, da terassedøren er udadgående. Ca. 5 cm.
Jeg er bange for, at hvis jeg lægger trægulv, vil det hurtigt rådne, da det så står i vand i et par dage efter regnfald. Er der nogen der har løsningsforslag til dette. Havde måske forestillet mig at lægge svanehaleplader, og støbe beton. Det er der lige plads til, men det bliver hurtigt et projekt til over 10.000 kr. alene for plader og lidt beton.Kan jeg udjævne lunkerne i tagpappen ved at spartle?. Det skal nok kunne give sig, for det gør tagpappen? Husk det er udendørs, så det skal kunen tåle frost?

Gode ideer modtages gerne.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville få fat i en proffesionel tagdækker og få ham til at rette taget op med rigeligt fald taget, inden du ofrer alt for mange penge på noget der ikke er godt alligevel.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det er problematisk at der står vand på dit paptag. Ikke så meget om sommeren men ved frost sker der nedbrydning af pappen. Og utæthederne kan bevirke nedsivning i betondækket, korrosion af armeringen. Samt anden djævelskab.

Hvis du lægger terrassebrædder oven på den gamlet tagpap bliver det helt umuligt at følge udviklingen.

Faktisk har du (formodentlig) alt for lidt fald på dit tag som bør være 1:40 svarende til 8-10 cm i dit tilfælde.

Du kan overveje at hæve bundstykket på din terrassedør - således at du træder OP på terrassen. (Selv om det bliver et højt trin hvis du også skal efterisolerer med 200 mm) :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej. Ja vandet forsvinder efter en dag eller to. Tagpappen er lagt på for 3 år siden, og er tæt indtil nu. Jeg tager et billede af det, så I kan se, at jeg ikke kan hæve og lave mere fald. Vh Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også