spørgsmål ang min fyr installation

Se billedet.
Jeg er lidt i tvivl om den sorte hane, skal være åben eller lukket ved normal drift.
Den Blå hane er aftapning af varme systemet, og det røde vride håndtag er til at åbne for vandet, så jeg kan efter fylde varme systemet.



Spørgsmålet er: skal den sorte hane være åben eller lukket normalt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den sorte hane skal altid være lukket.
Hvis det helt skal følge reglerne må slangen vist kun være monteret når der efterfyldes vand på anlægget.
Grunden til det er sådan er at vandet fra central varmen ikke må kunne komme over i drikke vandet, da det er giftigt at drikke.

Sig natur?
super, tak for svar.

Lige et tillægs spørgsmål, er den blå hane, og dertil hørende slange, både til aftapning af systemet, og overtryks ventil for systemet?

Sagen er at slangen er hoppet op at det monterede afløb, og det har resulteret i at der er løbet noget vand ud på gulvet, og ind under det monterede laminat gulv, som så har fået vand, så jeg lige har været nød til at fjerne det
Men hvis det ikke er overtryks "ventil" burde der jo ikke kunne komme vand ud ind i mellem.
Den blå hane fungerer også som overtryks ventil og bør være monteret i et afløb.
Der burde egentlig kun komme vand ud af den ved overtryk, eventuelt på grund af for høj varme (?)
Eller fordi den er defekt. Det skal jeg så ikke kloge mig ud fra et billede.

Men det er da træls det er gået over dit gulv :/

Sig natur?
Nu blev jeg så lidt klogere.
Da jeg skulle i bad her til morgen, var der intet varmt vand, det var så den sorte hane der skulle være åben, for at tillade varmtvand ud til forbruget.
Den blå hane, er så til overtryk i brugsvands systemet.

Ja det er ærgeligt med gulvet, men har heldigvis nyt gulv liggende så det har hele tiden været planen at det skulle skiftes, dog er projektet nu fremskynnet lidt

Der er monteret et dræn afløb bag fyret, hvor slangen skulle være i, men den er desværre røget op, nok da jeg selv har haft fat i det, så kan ikke bebrejde andre end mig selv

Tak for responsen.
Den blå hane bør være til overtryk i central varmen.
Der er noget forkert i din installation, hvis den sorte skal være åben for at have varmt brugsvand.

Sig natur?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis