Fald på terrasse

Hej

Vi vil gerne have etableret en terrasse. Det skal være med fliser el. mindre belægningssten. Jeg er i tvivl omkring hvad der er smartest mht. faldet. Reglen er jo at skal være væk fra huset. Problemet er her, at terrænet falder let imod huset.

Jeg ville helst, at terrassen følger terrænet så godt som muligt, og så bevare det bed, som der er fra husmuren og ca. 60 cm ud. Dvs. at vandet vil løbe hen til bedet og trække i jorden der. Der er ikke kælder på det pågældende sted og ingen dræn.

Alternativet vil være at grave ud og etablere fald væk fra huset, men det vil skabe  en kant.

Terrassen skal starte ud for nærmeste hushjørne og hen forbi det bagerste vindue. Bredden bliver ca. 4 meter. - Der hvor tagstenen er lagt på græsplænen.



Set fra den anden side.



Hvad ville I gøre?


Mvh. Jakob Jørgensen
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det kan du da sagtens lave, også med lidt fald ind mod bedet. Det er jo kun når det virkelig er styrtregn at problemet vil opstå, almindelig regn vil forsvinde imellem fliserne.
løsningen ville jo være at gå med livrem og seler, grav et dræn ned, så er du sikker på ikke at få vandskader, føre vandet til en faskine, du skal jo alligevel igang med skovlen, så er det vel ikke sååå meget mere arbejde. De siger jo at mængden at nedbør kun bliver mere i de kommende år, så er det vel bedre at være forberedt.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg ville jo bare helst undgå at skulle hen og grave bedet op.

Mvh. Jakob Jørgensen
Men når du nu aligevel skal grave op for at lægge stabilgrus o.s.v. under fliserne. Kunne du jo grave 60 cm. dybere og lægge en faskine af store sten ( 5-8 cm Ø ) som du så dækker med en fiberdug inden du lægger gruset. Så vil du have faskine indbygget der virkelig kunne tage fra ved et kraftigt regnskyl.
Annonce
Er det sådan her du mener?:


Mvh. Jakob Jørgensen
Husk at faskinen skal placeres 3 - 5 meter fra huset.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ok. Så misforstår jeg Håndværkeren. Jeg har tegnet den ca. 60 cm fra huset.

Hvordan skal den så placeres? Hvis det er 3-5 m væk fra huset ligger den jo helt ude for enden af terrassen.

Mvh. Jakob Jørgensen
Du laver et fald på terrassen mod huset og monteret sådan en langs med http://www.harald-nyborg.dk/p3997/afvandingssaet-3m-4-all

Den forbinder du til nogle kloakrør (Ø110 PVC rør) som er gravet ned med fald VÆK fra huset og ender i din faskine, som enten laves i nøddesten eller regnvandskassetter med dug omkring.

Faskinen kommer så til at ligge ude i din græsplæne.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Selvom det måske er overkill for sådan en lille terrasse, så må jeg tilslutte mig Wezio's forslag med en vandrende. Så burde du være godt dækket ind

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis