Audi 100 2,8E 1993--Koger

Hej. Jeg har en Audi 100 2,8E, som per.koger. Når jeg køre ud af vejen, er der ingen problemer. 90 grader varm, men når jeg holder stille koger den. Vandpumpe OK. Termostat kontrolleret OK. Køler skyllet igennem ( men er det nok ). Er der nogle som måske kan give mig et forslag på problemet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde samme problem på en 2,6 fra -94, der var problemet at blæserne ikke startede. gør dine det?

Hvis ikke prøv at tage stikket af termokontakten, der går tre ledninger til den, der står + 1 og 2 ved stikket, forbind + med 1 og derefter + med 2, så skal blæserne starte, en ad gangen, hvis ikke kan det være en sikring eller en dårlig forbindelse.

Hvis blæserne starter kan termokontakten være defekt, men det kan også skyldes slam i køleren.

Kontroller termokontakten ved at skrue den ud og varm den med kogende vand, der skal selvfølgelig være tænding på når du prøver.

På min var konstruktionen tåbelig, termokontakten sad i nederste venstre hjørne af køleren og udløbet sad i højre side, det bevirkede at det slam der lå i køleren blokerede så det hjørne af køleren aldrig blev varm.

Måske kan du skylle bunden af køleren gennem termokontaktens hul, det har jeg ikke prøvet.

Hej akselj.

Tak for dit gode svar. Tror sku på dig , det med køleren. Vil prøve det her i weekenden.
Fandt du ud af det?

Ja og du havde fuldkommen ret. Det var køleren som åbenbart var stoppet i nogle kanaler. Ny køler og den kører igen. Tak for "tippet".
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis