Faldsikring ved maling af tag

Hej

Jeg har den tvivlsomme fornøjelse, at jeg gerne skulle have malet mit tag her i sommer. Problemet er bare at hældningen er ca 40 grader, og indrømmet så har jeg ikke 100 % tillid til mine balanceevner.
Jeg har derfor søgt nettet tyndt for mulige løsninger, som kunne sikre mig rimeligt uden jeg behøvede stillads, - der er desværre ikke plads til teleskoplæssere og andre lækre maskiner

Jeg fandt så http://www.hmfaldsikring.dk/ , som også sælger til private, - jeg kontaktede dem mandag pr mail, blev ringet op tirsdag, - hvor jeg fik noget orientering i hvilke situationer de produkter, jeg havde forspurgt om måtte bruges, - dejligt når man ikke har den store viden om det.

Vi blev enige om at en helsele, en faldblok og en fastgørelseswire til blokken, - kunne være en rimelig løsning til mit arbejde.

Onsdag havde jeg pakken med posten, - det synes jeg altså er kanon god service, - og nej jeg har absolut ingen personlige relationer til firma eller ejer

Men jeg vil gerne slå et slag for, at vi LDS-er også lige tænker lidt på sikkerhed når vi udfolder os, det er simpelthen for tosset at risikere liv og førlighed, hvis man for rimelig få penge kan begrænse risikoen til et minimum.
Det hjælper jo ikke meget at spare nogle tusinde, hvis man risikerer at ender på sygeløn et halvt år.

Hmm, det blev en halvlang smøre, men nu fik jeg lige luft for det  
Til gengæld er jeg meget nysgerrig efter erfaringer med udførelsen af det praktiske arbejde, - jeg regner med at bruge tagmaling fra Morsmaling, - nogen som kender det, og som kan for eller imod ?
Andre ting, man skal være specielt opmærksom på ved malingsarbejdet ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HÆ HÆ jeg bruger min sikkerheds sele fra båden og så ellers ankertovet hen over huset til et stort træ på den anden side. Ankertovet er et 16 mm. nylonreb så det skal nok holde mine 0,12 ton
Jeg har malet facader og udhæng med morsmaling.

Jeg har intet at klage over, dejligt at male med og dækker fint.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Tak for linket.
Jeg ved ikke om jeg får brug for det, da jeg i det hele taget ikke længere begejstres ved at løbe rundt på tage!
Det var da overraskende billigt ift hvad jeg ellers har hørt om.

Den eneste erfaring jeg har med tagmaling er fra, da jeg spildte 2-3 liter træbeskyttelse ned ad mine betontagsten. Det holder helt utrolig godt. Jeg kan ikke se at det overhovedet er ved at blive nedbrudt.

Har du ikke det af Håndværkeren nævnte træ på den anden side af huset, kan du bruge en traktor eller robust bil med f.eks. træktøj!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af stumbi på 07 maj 2012 22:27
Jeg har malet facader og udhæng med morsmaling.

Jeg har intet at klage over, dejligt at male med og dækker fint.
Fy for den lede Stumpi, har du ikke lært det endnu
Dit indlæg er ikke relevant til tråden, så hold dig væk.

Hov - hov Håndværker, rolig nu

- Stumbi's kommentar er rigtig relevant, da jeg skriver at jeg regner med at bruge Morsmaling til taget og gerne ville høre om erfaringer dermed, og hans positive erfaring med Morsmaling til træværk, - gør da at jeg tror lidt mere på, at deres produkt til tag også er godt.
Skrevet af Håndværkeren på 08 maj 2012 11:50
Fy for den lede Stumpi, har du ikke lært det endnu
Dit indlæg er ikke relevant til tråden, så hold dig væk.

Rolig nu:-) Læs HELE første inlæg ingen ,,, evt 2 gange. En i familien har malet tag med morsmaling , hans korte erfaring siger det er ok.

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også