Afløb der lugter

Hej, jeg er helt ny herinde, så håber i bærer over med mig hvis jeg ikke kører efter husets tarif.


Jeg har problemer med et afløb der lugter

Det er en almindelig rist i gulvet, som ca. 10 cm. neden for risten har et (tilløb?) der næsten kommer vandret (med lidt fald) ind fra naborummet. 

Jeg har lige monteret en ny vandlås i bunden, da jeg troede at det var den gamle som var utæt og derfor lugtede. 

Det skulle vise sig at problemet stadig er der.
Så lugten må altså komme fra det andet rør som er ca. 50 mm.

Mit spørgsmål er så om der findes noget man kan påmontere det vandrette tilløb. Evt. en "klap" med hængsel i toppen, så den åbner når der løber vand ud, og selv lukker med tyngden, eller om man kan få en kompakt vandlås som kan monteres på den meget beskedne plads der er til rådighed?


På forhånd tak.

Glasmanden - Som gerne vil lave det selv. :
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den vandlås du har skubbet ned i afløbet, teækker du op, så afløbet fra siden (sikkert fra en håndvask i naborummet) er under vandlåsen

 

Okay. Det er en gammel bygning, og jeg har ikke mulighed for at ændre på andet end det vi ser på tegningen.
Øverste del af tegningen (over vandlåsen) er et firkantet hul, på samme størrelse som risten.

Uldal: Jeg er ikke sikker på at det kan lade sig gøre. Jeg ved i hvertfald ikke hvilke materialer jeg skal bruge til sådan en operation.

Bent Andersen: Ja der skal vel ikke andet end et skyl i toilettet til, for at det kan suge vandet ud af vandlåsen? Og hvad pokker gør man ved det?

Glasmanden - Som gerne vil lave det selv. :
Ved du om der er udluftning på faldstammen ved det toilet som formentlig er tilsluttet?
Hvis ikke, skal du sørge for at få de etableret. Det kan evt. klares ved et toilet, som har en indbygget ventil.
Hvad er det for et tilløb, som kommer fra siden? Er det noget, som kan rådne og derfor bør renses evt. med ætsnatron (som de unge mennesker åbenbart drikker som narko!!??) ?

Med venlig hilsen
ktm

 

Åhh glasmand.... Det er dørst nu ti-øren faldt! Den øverste delaf afløvet er støbt firkantet! De andre herrer har muligvis ret i ventil og udluftrør, men hvis det lille afløb øverst ikke bruges til noget, så prøv at vlokere det med en klud et par dage. Hvis det hjælper, har du løsningen. Under alle omstændigheder bør du tage risten op nogle gange om året og rengøre for sæbe- og hårrester. Det erikke ligefrem marcipan det kan lugte af.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis