Aut. elektriker og dårligt udført arbejde

I torsdags havde jeg en elektriker fra et autoriseret elektrikerfirma ude for at installere nogle stikkontakter (se billeder) i vores helt nye køkken - som jeg for øvrigt selv har brugt en måned på at bygge op fra grunden. Er det mig der er noget galt med, eller er hans arbejde under al kritik? Jeg er selv helt i chok over, hvor meget væggen er ødelagt. Især når man tager i betragtning, at netop disse to kontakter er placeret over bordpladen og er synlige fra hele rummet... plus det faktum, at han rent faktisk er professionel og vel tager en timeløn på 500 kr/timen.

Er der nogen af jer der har erfaringer med el-arbejde og som kan se, hvad det er der er gået galt for ham?

Og er der nogen af jer der har erfaringer med at klage over håndværkere?

Min umiddelbare plan er at jeg vil kontakte vores rigtig dygtige og pålidelige maler for at høre om han vha. slibning, spartling og maling kan trylle væggen nogenlunde pæn igen - for så at sende regningen tilbage til elektrikeren.

Med venlig hilsen
Magnus
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger jo lidt af hvad hans udgangspunkt har været ?? En færdig vævet/malet væg, hvor han selv har lagt kabler i?

men uanset hvad, syntes jeg det er for dårligt at han ikke har nævnt det overfor jer.

Jeg syntes helt bestemt at det er en dum idé at ringe til en maler, FØR du har talt med elektrikeren. Han skal da have muligheden for at udbedre det han har lavet. Jeg tvivler på at han vil betale en faktura på noget arbejde du selv har besilt, uden om ham.
Umiddelbart ser det ud som om at han ikke helt kunne huske (læs: har glemt at mærke op) hvor dåsen var inde bag det nye beklædning på væggen :-D Så da han har ledt efter hullet, så er kniven smuttet for ham :-D

Har selv engang lavet køkken for en kunde. Da jeg havde sat dåser i væggen skulle kunden selv pudse og sætte glasvæv op. Derfor gav jeg ham flere gange besked på at huske at mærke op hvor dåserne var. Han glemte dog at mærke en op, og efter lidt argumenteren frem og tilbage, gik han med til selv at lave små huller i væggen for at lede efter den. Dermed var det ham selv der lavede huller - vel også meget fair når det var hans fejl :-D

\Morten

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve!"

Skrevet af ekimov på 06 maj 2012 11:24

I torsdags havde jeg en elektriker fra et autoriseret elektrikerfirma ude for at installere nogle stikkontakter (se billeder) i vores helt nye køkken - som jeg for øvrigt selv har brugt en måned på at bygge op fra grunden. Er det mig der er noget galt med, eller er hans arbejde under al kritik? Jeg er selv helt i chok over, hvor meget væggen er ødelagt. Især når man tager i betragtning, at netop disse to kontakter er placeret over bordpladen og er synlige fra hele rummet... plus det faktum, at han rent faktisk er professionel og vel tager en timeløn på 500 kr/timen.

Er der nogen af jer der har erfaringer med el-arbejde og som kan se, hvad det er der er gået galt for ham?

Og er der nogen af jer der har erfaringer med at klage over håndværkere?

Min umiddelbare plan er at jeg vil kontakte vores rigtig dygtige og pålidelige maler for at høre om han vha. slibning, spartling og maling kan trylle væggen nogenlunde pæn igen - for så at sende regningen tilbage til elektrikeren.

Med venlig hilsen
Magnus

Ja der har elektrikeren ikke været særlig heldig, og han kunne godt have gjort dig opmærksom på uheldet. Har du taget kontakt til hans mester og gjort opmærksom på problemet? At bestille en maler og sende regningen til elektrikeren er nok ikke vejen, tag en snak med elektrikeren og få sagen ordnet sammen med ham.
 Jeg har et par spørgsmål til dine billeder:
 1. Er det to stikkontakter?
 2. Når jeg ser på stikkontakten, kan jeg se at det er med bred ramme, er det fordi dåsen bagved er en forfra dåse. Er det en forfra dåse burde den være til at finde ved at banke med skaftet af en skruetrækker væggen.
 3. Er det derimod en indmuringsdåse, afdækningen over hullet i dåsen ikke er blevet fjernet inden der evt. er blevet sat yderligere vægbeklædning op er meget sværere at lokalisere. Elektrikeren burde selvfølgelig have sikret sig ved endten ved at måle op, hvor hullet var placeret eller med en aftale med dig om at markere hullet ved f.eks. at stikke hul i vægbeklædningen ud for hullet. Hvis du skruer stikkontakten af og kommer lidt tapetklister på det løse stykke tapet så det bliver blødt lidt op og limer det fast igen og evt. maler det over, bliver det næsten usynligt for andre end dig.

fase
Der er noget der ikke stemmer!

Jeg tror at du selv har boret forkert og "repareret" det med Polyfylla. Det tyder det på når der kommer en kage ud forneden hvor stripkloen trækkes til!!!

Det passer også udmærket med de snit der er lavet i tapetet. De er ikke lavet efter malingen men da vævet blev sat på?

Du kommer ikke langt med din påstand i retten!
Vi kan være enige om resultatet er træls men fejlen kan ligge flere steder, når eletrikkeren sætter sin dåse op kan han ikke gøren for han ikke kan finde den hvis maleren har dækket den til. Så må maleren jo lappe hvilket en maler også sagtens kan. Kan slet ikke se hvorfor sletfil eren skal skære der med mindre maleren har dækket hans dåse og hvis han hagede det forstår jeg ikke han har skåret i begge sider
Annonce
Det er en klassikér, den kan ligge ved 2 personer.

elektrikeren har måske ikke gjort dåsen ren, også har der siddet spartel der er "røget" ud når han har monteret.

eller også har maleren "snittet lidt for langt da han har lavet flappen i filten (man plejer bare lige skære et lille kryds ud i dåsen) også har elektrikeren måske været uheldig lige og hive til, eller også har maleren skåret for langt.

det er da bare og ringe og høre hvordan landet ligger, det er en bagatel.
ekimov.

han er sikkert hoppet ud af tråden.
for at reberere "skaderne".!!!
haha, ja det kunne jo være :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også