Toilet med løbende vand

De sidste par måneder er mit toilet begyndt at løbe af og til. Typisk når det har stået flere timer fx. natten over, løber det når jeg står op. Jeg kan høre det fra cisternen og se det på vandoverfladen i kummen.
Hvis jeg slår på tappen, man trækker i, kan det få det til at stoppe med at løbe.

Er det noget jeg selv let kan fikse eller skal jeg kontakte vicevært, når det løber så meget, at jeg ikke længere kan få det til at stoppe?

 

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være en bundpakning eller tolden. Du kan nemt selv fikse det. Men hvis du har en vicevært så lad ham gøre det, dit toilet er nok ikke det første der står og løber..

Jeg har lige skiftet begge ovennævnte i vores IFØ toilet. Pris for stumper ca. 250 kr.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nu står der intet mærke på det, så bliver vel svært at finde det rigtige pakninger.

Det der afkalker, kan det være sådan noget som Kalk væk?

 

Hvis det er viceværtens job, er det jo nærmest din pligt at ringe til ham og få det fikset.. Det er rigtigt mange liter vand der smutter ud den vej.. Jeg kan næsten ikke forestille mig at han ikke har reservedele liggende..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ved ikke om det er hans job. Har aldrig set ham lave noget. Han ringer bare til en håndværker. Synes bare det virker dumt at kontakte vicevært, for hvem siger det lige løber, når han kigger forbi, og han vil gerne have syn for sagen før han sætter nogen i sving.

 

Annonce
Skidt med sådan en vicevært.. når ikke du kan se modellen, skal ud skille det ad og så på jagt efter de dele hos en proff..

Nu er det normalt at et toilet kan løbe i perioder.. og det må han da vide..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis jeg var dig ville jeg få det fikset hurtigst muligt, da det kan bliver en meget dyr fornøjelse med et toilet der render.
Der render mere vand igennem end man tror.
Skrevet af Axell på 06 maj 2012 09:26
Nu står der intet mærke på det, så bliver vel svært at finde det rigtige pakninger.

Det der afkalker, kan det være sådan noget som Kalk væk?

Det kan det sikket. Men syre af en art.. afkalk til kaffemaskine m.m.. Lad det stå natten over..
Mvh Jan
Jeg kan da prøve at pille låget af og hælde lidt afkalker i vandet mens det fyldes op. Er det ikke væk i morgen, må jeg vil kontakte vicevært. Synes bare det altid er mig der brokker sig over noget her på stedet.

 

Betaler du ikke viceværtens løn gennem din husleje? Nååååå! Bare i struben på ham.

 

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis