Toilet med løbende vand

De sidste par måneder er mit toilet begyndt at løbe af og til. Typisk når det har stået flere timer fx. natten over, løber det når jeg står op. Jeg kan høre det fra cisternen og se det på vandoverfladen i kummen.
Hvis jeg slår på tappen, man trækker i, kan det få det til at stoppe med at løbe.

Er det noget jeg selv let kan fikse eller skal jeg kontakte vicevært, når det løber så meget, at jeg ikke længere kan få det til at stoppe?

 

De sidste par måneder er mit toilet begyndt at... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og fortælle at vandet løber, er da ikke brok..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Alt set med kalkrens og tryllekunster hjælper kun kort. En mør pakning er og bliver mør. Det tar 5 min. At skifte. Skru proppen på trækstangen af. Herunder sidder en møtrik. Af med den. Nu løfter du dækslet af. Find en lille snor til at holde svømmeren oppe med, ellers pisser vandet gennem cisternen, mens du er på trælasten efter en pakning. Den lange stang i midten går ned i bunden. Op med den. I enden sidder en gummiskive - vel ca. 5-6 cm i dia. Pil den af og afsted efter en ny .... Eller vrist wienerbrødet ud af hånden på viceværten og bed om en ny pakning. Inden du samlet det hele igen, så fiv cisternen en tur med citronsyre omkring sædet, hvor pakningen skal hvile. Kig også efter ventilen med indløbet. De kan være frygtelig sat til med kalk. Go fornøjelse!
PS hvis alt kikser, så ny indmad

 

Hej Uldal..
Du har til dels ret... men der kan alså godt side kalk på en " frisk" pakning.. og hvad er det du vil have manden til.. du skriver han skal side på sin "bare" og ringe.. næste øjeblik skal han købe hele trælasten for at fixe.. ????
I min verden skal han ski ikke skifte dele i boligforeningens wc... men putte lidt syre i wc_et det kan selv de fleste overkomme, og virker det er det jo fint.. hvis ikke må det være andre der løser opgaven..
Mvh Jan
kære Jan. mine TO løsninger - desl ringe til vicen og dels gå efter dele selv - var ment som råd til manden, der ikke ved hvad han skal gøre. Der kan IKKE sidde kalk på en frisk pakning, for så er den ikke frisk længere. Der er vel ingen der skifter pakning uden at rense cisternen og anlægsflader af. Hvis du går tilbage til mandens første indlæg, spørger han netop, om det er noget han selv lave.

 

Kære Uldal..
Vrøvl.... men jeg trækker mig, da jeg ikke ønsker at overtage fremmed mands tråd.. vi kan klappe ryg i en anden tråd ;-)
Mvh jan
Annonce
Synes ikke det hjælper noget med kalkfjerner. Måske skal der mere i.
Sker der noget ved at tømme cisternen, og så hælde syren i bunden og lade det stå. Æder det cisternen?

 

hej. Man skal jo ned og kigge i cisternen for at se om det er flyderen/afbryderen for vandet der er problemet. Hvis flyderen ikke kan arbejde frit op og ned kan det hjælpe at afkalke. Jeg gjorde selv med en lille plasticflaske hvor jeg borede et hul i låget der passede med en stump neoprenslange (feks til bremseudluftning) og så fylde saltsyre i flasken! Det med slangen er fordi flasken skal vendes på hovedet i en styret proces for at få syren hen hvor den skal efter at have lukket for vandtilførslen og så se på hvad der sker. og man skal blive der for det går hurtigt med syre.

 varmetossen

Klaus. Det hjælper ikke meget at hælde kalkfjerner i en fuld cisterne. Gør som jeg skrev. Af med låget og bind svømmeren fast med en snor. Træk i pinden og tøm cisternen. Nu kan du lave en stæk blanding og hælde den i. Lad det trække timer. Beklager at jan synes det var vrøvl. Men det er hans problem.

 

hej og nej det var heller ikke meningen. glemte at sige:luk for vandet og tøm cisternen. der er forhåbentlig en afspærringshane til toilettet

 varmetossen

Hvis der ingen hane er, kan man bare holde flyderen løftet med en snor

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis