Hjælp til valg af scriptsprog

jeg forsøger at lave en hjemmeside hvor man kan trykke nogle forudbestemte koder ind i nogle felter, som når der trykkes submit vil hente en sætning fra en database og nogle tilhørende koder med deres sætninger og et billede.
ie. koden K312 retunerer sin sætning fra databasen "program installeres" og dens koder kunne være T432, T654 og T211, hvis sætninger kunne være "sluk ikke for din computer", "luk ikke programmet" og "din computer vil genstartes efter installation" desuden vil billedet af en computer vises.
det svære kommer ved at der skal kunne tastes to eller flere K-koder ind, som så kan retunere den samme T-kode flere gange, hvilket jo ikke er praktisk. derfor skal de sorteres.
men i hvilket programmeringssprog er dette muligt og hvordan?
startsiden, hvor man skriver K-koden ind, er skrevet i HTML og databasen kan konverteres til stort set alt.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ville jeg sige php.
Det er det mest udbredte sprog til dynamiske hjemmesider.
Det kunne sikkert også laves i java, men php er nok det mest tilgængelige.

Hvordan det skal gøres, er nok en for stor mundfuld her ;-)
Men php er ikke det sværeste at lære. Så selv om det ikke hjælper dig her og nu, så prøv at bruge nogle dage på at studerer det lidt.
Da jeg skulle lære det, brugte jeg google, og søgte på engelske tutorials. Glem alt om at søge på Danske tutorials. Det kommer man ingen vejne med.

Alternativt - Så prøv at stille spørgsmålet på www.eksperten.dk. Der kan du måske få en til at hjælpe dig med at lave hele scriptet.

Besøg mit hobbyforum på http://www.diy4all.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis