Græsplæne helt ud til ligusterhæk

Hejhej.
Har hørt en fugl synge om, at græs ikke kan vokse under og igennem en ligusterhæk, nogen der kan af- bekræfte det ?
Mit græs går helt ud til hækken, og vil ikke i "kamp" med naboerne hvis det vokser ind til dem.
GO weekend

The day you quit is the day you lose.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En af grundene til at græs ikke vil gro under hække, er at det kræver rigeligt sollys for at vokse.
Grønt bunddække til ligusterhække. Og til frokostsalaten http://www.skoven-i-skolen.dk/default.asp?m=15&a=1181
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af KentAJ på 05 maj 2012 13:24
Grønt bunddække til ligusterhække. Og til frokostsalaten http://www.skoven-i-skolen.dk/default.asp?m=15&a=1181

Du mener jeg skal plante skvalderkål ved hækken ? Det skal da nok gøre mig populær hos naboerne

The day you quit is the day you lose.
Ja, vil du have noget grønt under hækken, så kan skvadderkål ihverttilfælde klare det. Men jeg har da også hørt andre sukke over deres uforstående naboer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja jeg forstår heller ikke hensigten med noget grønt under hækken, det er da utroligt bøvlet at rende og klippe det ned med busk rydderen. Jeg gør hvad jeg kan for at holde jorden ren under hækken, da det er vigtigere at hækken får næring !
Annonce
mit græs gror lystige også igennem hækken, så jeg kanter græsplænen, hvert år, sådan 15-20 cm fra stammen. det er streng og et knokkel arbejde, men det er pænt når det er gjort.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Hej
Vil da snare synes det er øv at græsset stjæler næring fra hækken.
Vil da klart gøre som Henrik S skriver, pænt at kigge på og bedste løsning for hækken
De fleste græs typer i brugsplæner har udløbere, og bør holdes med en eller anden form kantning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis