Opvaskemaskine Bosch logi xx gør glas mv. hvidt

Hej jeg har en opvaskemaskine Bosch logi xx E.nr SGU 0905 Sk/04 som er begyndt at farve glas,  bestik og porcelæn hvidt. Maskinen bliver også hvid indvendig. Der er salt og afspænding på, og den melder ingen fejl. Hvad kan årsagen være?  Jeg ved ikke hvor gammel den er, for den stod der, da vi købte huset sidste år, men jeg vil skyde på at den snart er 10 år. På plastdele kan jeg se et årstal fra 2001. Vi har forøvrigt ingen brugsanvisning, så er der nogen der ved hvor man kan få såden en?  Skal vi bruge groft eller fint salt?

MVH
GBN

Med venlig hilsen







GBN
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Salt og Salt, du skal bruge den slags salt der er beregnet til opvaskemaskiner, og med hensyn til afspændnings midlet, er du sikker på at den overhovedet bruger det på det regtige tidspunkt. At tingene bliver hvide, tyder på et alt for højt kalk indhold i dit vand.
Hej og tak for svaret.
Ja, men der findes 2 slags salt fint og groft salt til opvaskemaskiner, og da jeg ikke har en brugsanvisning ved jeg ikke hviken slag der skal bruges. vi har brugt det fine? Jeg har for øvrigt skildt det hele af og renset maskinen som meget udførligt beskrevet med billeder ovenfor, men jeg synes ikke det er blevet meget bedre.Jeg har prøvet at hælde jeg citronsyre i sæbebeholderen og køre en tur, så er maskinen og glass mv. helt rene. Hvordan kontrollere jeg at afspændingsmidlet bruges på det rigtige tidspunkt?

Med venlig hilsen







GBN
Du kan hente brugsanvisningen her:
http://portal.bsh-partner.com/portal%28bD1lbiZjPTA2MA==%29/PORTALFRAME.HTM

Ikke for at træde i det, men tog ca. 10 sekunder at google "bosch brugsanvisning"

Sig natur?
Ja, men fik du også skrevet hele brugsanvisningen ud. Ikke en instruktion.
Jeg har tidligere søgt meget på google uden at kunne finde den rigtige brugsanvisning, så hvis det er lykkedes for dig vil jeg da meget gerne have linket. På boschs hjemmeside får man kun en installationsvejledning

Med venlig hilsen







GBN
http://portal.bsh-partner.com/TCcustomBSH/controller/download_file?PDFOBID=qfenhVacdcso0pdmdb---jEd&UMOBID=qfenhXbcdcso0pdmdb---jEd

Med venlig hilsen







GBN
Annonce
Det lyder som om du har fået glas-pest i din maskine.
Hvordan du så slipper af med glas-pest, det kan jeg ikke huske.
Det er vist noget med, at man bruger for meget afspændings-middel, så glassene har en nærmest "klistret" overflade når man rører ved dem.

Det er typisk et resultat af at bruge de der "alt i én"-tabs, da der så er en for høj dosis af flere af tingene.

Der er meget få maskiner, der SKAL have enten fint eller groft salt. Størstedelen kan kører med begge dele, og når du kan køre med fint, kan du også med meget stor sandsynlighed køre med groft. Det er oftest den anden vej det ikke kan lade sig gøre, hvis det er aktuelt.

 

Efter at jeg har renset det hel og kørt igennem med citronsyre er det blevet meget bedre, men jeg er ikke tilfreds med resultatet endnu. Glasene får stadigvæk hvide kalkafmærkninge, især der hvor det vender nedad. Der er ingen steder, hvor jeg kan regulere saltmængden, eller er der? Jeg bruger ikke tabs men pulver. Afspændingsmiddel mængden kan reguleres, men den har altid stået på 3, hvilket er midt i. Jeg tror helleikke at det betyder noget om det er groft eller fint salt.
Hvis jeg køre med ren citronsyre i sæbebeholderen, så er der ingen aflejring.

Med venlig hilsen







GBN
Prøv at stille dit afspændnings middel på max. og lad os så høre resultatet når du har vasket en 4-5 gange.
jeg anbefaler nu altid kunderne til at bruge groft salt da jeg har set flere tilfælde af at det fine salt nærmest kan lukker ventilerne i bunden af saltkaret til.Når at dette sker bliver maskinen nemlig helt mælkehvid inden i

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
og nej du kan ikke regulere mængden af salt.Det skulle maskinen gerne klare selv

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis