Opvaskemaskine Bosch logi xx gør glas mv. hvidt

Hej jeg har en opvaskemaskine Bosch logi xx E.nr SGU 0905 Sk/04 som er begyndt at farve glas,  bestik og porcelæn hvidt. Maskinen bliver også hvid indvendig. Der er salt og afspænding på, og den melder ingen fejl. Hvad kan årsagen være?  Jeg ved ikke hvor gammel den er, for den stod der, da vi købte huset sidste år, men jeg vil skyde på at den snart er 10 år. På plastdele kan jeg se et årstal fra 2001. Vi har forøvrigt ingen brugsanvisning, så er der nogen der ved hvor man kan få såden en?  Skal vi bruge groft eller fint salt?

MVH
GBN

Med venlig hilsen







GBN
Hej jeg har en opvaskemaskine Bosch logi xx E.nr... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke fået løst problemet endnu med det hvide der brænder fast på glas udvendig. Hvad er det for noget brunt noget der sidder på skyllesystemet? se vedhæftede billede, skal det sidde der? Det er umuligt at komme ind til det og rense.
Mvh gbn

Med venlig hilsen







GBN
Det kunne være grunden til at din maskine ikke virker efter hensigten, så vidt jeg kan se, er det gammel fedt og lignende der har samlet sig der. Og nej hele beholderen skal nok skiftes.
Jeg havde det samme problem med aflejringen i vores bosch. Den gør at der ikke kommer nok vand ind i maskinen. en ny koster omkring1400,-. Jeg rensede vores ved at bore et 3 mm hul lige over aflejringerne og så skylle med varmt vand. Det tog et par timer inden den var ren. Bagefter lukkede jeg hullet med kraftig tape.

Du skal have hele dimsen (varmeveksler tror jeg nok den hedder) af for at kunne gøre det, men det kan sagtens lade sig gøre.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Tak for svaret Bost. Det lyder interessant det du har gjordt, jeg har selv tækt på at gøre det, men er i tvivl om det er årsagen, så min spørgsmål er,  løste det problemet?
Jeg kan ikke komme på andet, jeg ikke har prøvet.

Med venlig hilsen







GBN
Annonce
Det løste problemet med den beskidte opvask. Vi havde ikke hvide aflejringer, men generelt et dårligt vaskeresultat hvis vi ikke selv hældte ekstra vand ind. Du kan evt. prøve at hælde nogle liter vand i manuelt mens den kører og se om det hjælper først.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Tak for svaret Borst, det løste problemet. Jeg borede 2 stk 4 mm huller i siden, så jeg kunne komme ind og rense dels med noget 1.5 mm2 ledning og dels ved at skylle med varmt vand. Ja det tog noget tid at få helt rent. Der dukkede en svømmer/ kontraventil op inde i alt skidtet, så den har slet ikke virket pga alt det skidt og fedt. Det er underligt, at man laver sådan en konstruktion, som man ikke kan rense uden at borer huller i den, men det er nok med vilje. Jeg brugte først stærk tap til at lukke hullerne, men det blev ikke tæt, så i stedet for limede jeg tyndt hårdt plast på med loctite og det holdt.
Nu virker maskinene igen og kan måske køre 10 år til.
Endnu en gang tak for hjælpe, og undskyl at jeg har været lidt længe om at svare.

Med venlig hilsen







GBN
Tak for hjælpen Borst, se mit svar nederst.

Med venlig hilsen







GBN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis