Bakelit

Hej

Jeg lavede for 10 år siden et nyt instrumentbræt i båden af bakelit. Det er med tiden gået hen og blevet brunt, det var oprindeligt sort. Har gentagne gange smurt det ind i madolie, hvilket har givet det lidt af den sorte farve igen. Men jeg er træt af at skulle blive ved med at give det olie, for alt skidt hænger i, når man lige har gjort det. Derfor vil jeg høre om der er nogen herinde der ved hvad man gør for at det kan blive  ved med at være sort.
Jeg har overvejet at male det, men er usikker på om maling kan hæfte ordentligt på det.

Med venlig hilsen Finn
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener godt du kan male det, bare det bliver affedtet, og pudset med fint sandpapir.

Har du prøvet at polere det med autosol eller lignende?



mvh jens
Biltemas Cleansing Wax, som vi bruger til fribord (og bilen og alt muligt andet, der skal renses i bund og have en robust overflade) kunne også være et bud.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej Albino

Det prøver jeg, men det bliver først i weekenden. Skriver tilbage om resultatet.

Mvh Finn
I gamle dage brugte man bivoks eller skosværte.

 

Hej Bjørn

Det lyder interessant, er ikke kommet igang endnu, det er sgu for koldt at sejle, men jeg vil prøve. Det er da et træls forår vi har. Håber sommeren bliver bedre, ellers bliver skuden byttet ud til et sommerhus i Grækenland, der må blive billigt nu hvor de vil melde sig ud af EU.

Mange gode sommerhilsener Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også