stilladsregler for private

Hej:

Har lige fået renoveret mit hus og havde naturligvis et professionelt stillads opstillet, men det er jo kostbart at leje til en anden lejlighed.

Overvejer at købe et stillads, men syntes de virker lidt spinkle så hvordan ligger det med kvaliteterne fra byggekæderne.

Hvordan er det med reglerne: Skal private have stilladskursus hvis det bliver over 3 meter?

I Bauhaus kunne jeg nemt købe et op til 7 meter uden at blive spurgt om jeg havde tilladelse til at opstille det - så hvordan er reglerne hvis det skulle hænde at der sker noget.


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen problemer. Du må som privat gøre ligesom du vil. MEN læs lige din ulykkesforsikring igennem inden. Det er ikke sikkert den dækker hvis du falder ned fra et stillads der ikke er sat op efter reglerne.

Noget helt andet er så at jeg ikke ville op at stå på et stillads i en spinkel udgave i 7 meters højde.




 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej: Nej vel... - jeg syntes det professionelle gynger rigeligt på toppen i 8 meters højde ved kip af mit hus.

Nu skal jeg nok også kun op og male så det er jo ikke så tit - måske kan jeg leje en lift til rimelig pris for en week-end de få gange.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg kiggede lige bauhaus's avis igennem. Hvis det er deres mobil stillads til 5995,- du har kigget på, ville jeg overveje et prof i stedet. Der er ikke meget prisforskel og stilladset er 140 cm bred i stedet for 70 cm.

jeg ville nok også hellere leje en lift i stedet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Du er underlagt Arbejdstilsynets regler, når du maler dit hus
Arbejdstilsynets regler omkring arbejde på stiger og stilladser gælder faktisk også hjemme i private haver.
Det er meget sjældent stigens eller stilladsets skyld, når det går galt.
http://www.idenyt.dk/Boligen/Sikkerhed/Stiger-og-stilladser---sadan-star-du-sikkert-nar-du-maler-32076?p=0
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ja det er rigtig hvad barrus skriver det er bare politiet det overhoveder det istedet for
men de råd føre sig ved arbejdstilsynet og der er ikke meget der dække dig hvis der ske dig noget
da du ikke har kursus i det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja det er rigtig hvad barrus skriver det er bare politiet det overhoveder det istedet for
men de råd føre sig ved arbejdstilsynet og der er ikke meget der dække dig hvis der ske dig noget
da du ikke har kursus i det
Reglerne gælder, men arbejdstilsynet blander sig ikke i hvad du laver hjemme i privaten...

Og politiet vil kun gøre indblanden såfremt der dels ligger en anmeldelse og du dels er til fare for dig selv eller andre, så det skal ikke være derfor du følger arbejdsmiljøloven i dette tilfælde - det skal i så fald være fordi du føler reglerne giver dig den fornødne sikkerhed.
Jeg er enig i at reglerne selvfølgelig gælder hjemme - men at arbejdtilsynet ikke blander sig hvis det er dig og kun dig/din husstand der bestiger stilladset...
men reglerne er benhårde hvis du har naboen eller din svoger til at hjælpe dig - specielt hvis der sker en ulykke - så får du ansvaret !
/flemming
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også