Ombygning af gammel 1. sal

Hej

Jeg har nogle spørgsmål ang. ombygning af 1. sal i et gammelt hus. Vi har besluttet at alt skal ud og nyt ind, da den ikke har været i brug i de sidste 5 år og sidste renovering var en gang i 50érne :-)
Taget er af cementtagsten og ser ganske fornuftigt ud og spærrene er også gode nok med ca 90 cm imellem. Gulvene er plankegulv og der har lægget tæpper på så de skal allerhøjst slibes ned og dem beholder vi.

Jeg har tænkt på at der skal gips på vægge og loft i to lag og med skunk bagved til el-kabler og varmerør.  

Hvor skal jeg starte for at komme rigtigt i gang?
Hvor meget isolering skal jeg bruge?
Hvilken slags træ skal jeg bruge til væggene?
Skal der noget mellem tag og isolering?
Hvilke vinduer skal vi vælge træ eller plast?

Håber at der er nogle der kan hjælpe :-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du nu påstår at tagstenene er mindst 50 år gamle og at de ser fornuftige ud.
Så trænger du til nye briller. Tror jeg.

Ihvertfald skal du meget overveje om eller hvornår de tagsten skal skiftes. Fordi det kan have en vis betydning for hvordan du udfører hele renoveringen, specielt isoleringen.

Dernæst kan du kikke lidt på f.eks. denne side: http://guiden.rockwool.dk/konstrukt...aelkespaer 

Denæst skal du være opmærksom på de krav der stilles i bla. bygningsreglementet, (BR10).
{Som i øvrigt skal overholdes uanset at de ikke giver ekstra tilskud fra EU, ikke kan betragtes som forsøg på hverken rettighedstyveri eller ekspropriation og ej heller giver direkte klageadgang til landbrugsministeren}

Men llers er det vel bare at gå igang!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis