Udskiftning af enkelte brædder i rustikloft

Jeg har brug for lidt viden og erfaringer.

Jeg har for nyligt fået renoveret det meste af huset. Heriblandt nyt køkken. Vi valgte at vente med at sætte overskabe op i køkkenet da vi ikke var sikker på hvilke det skulle være. Vi fik lavet indbygningsspot i vores rustikloft (LED selvfølgelig).

Problemet er nu at vi har fundet vores overskabe, men de spot der sidder i det område hvor overskabene skal være, er sat for tæt på væggen således at de vil lyse oven på overskabene.

En kæmpe fejl....

Kan det lade sig gøre at udskifte enkelte rustikbrædder i loftet, da der ellers vil være huller fra indbygningspottet, som jo skal flyttes?

Håber spørgsmålet giver mening og at nogle har erfaringer med dette...

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bræk de brædder ned der er huller i, og tag de nye der skal op, og fjern bagsiden af noten. Det gør det muligt at sætte dem ind på plads. Den eneste forskel er at de små dykkere bliver "synlige" for du er nødt til at skyde dem på fladen. Når først brædderne er sat op og i tager jeres køkken i brug, lægger du aldrig mærke til de synlige dykkere.

http://www.lyrk.dk
Det er ganske rigtigt som Naveren skriver.

Men skal der ikke også laves nyinstallation af spot'ern og trækkes nye ledninger. Osv. ???

For hvis det er tilfældet så skal der nedtages adskillige brædder.
Og så er det jo det snedigeste at nedtage  en gruppe af brædder. Fordi det så kun er èt brædt, nemlig det sidste, der monteres med synlig sømning.
(Man kan iøvrigt godt opsætte loftbrædder "baglæns")
Tak for rådene. Jeg skal nok have fat i elektrikeren for at høre om der skal laves nye installationer.
Tør ikke rode med strøm.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis