Hegn med klinkbeklædning

Hej

Jeg skal til at lave nyt hegn op ind til naboen, og  regner med at det skal være klinkbeklædning. Jeg havde egentlig tænkt på en løsning med FT-systemhegn eller lignende, hvor der er tale om dobbeltsidet klink, som passer ind i nogle H-stolper.

Jeg har dog set en anden løsning, hvor der i stedet for H-stolper anvendes almindelige stolper (10x10), hvorpå der er skruet lægter (38x57). Herpå monteres der så ensidet klink på hver side. Denne løsning tiltaler mig, idet det umiddelbart vil være lettere at sætte ting op på hegnet (uden at skruerne rager ud hos naboen)

Hvad bør stolpe-/lægteafstanden være i sådan en konstruktion? Jeg kan se at FT-systemhegn regner med en stolpeafstand på 180 cm, men jeg tror det vil blive noget hø med så stor afstand hvis det laves med 2 gange enkeltsidet klink - og da især hvis man skal gøre sig nogle forhåbninger om at sætte noget op på hegnet.

MVh. Christian




  
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du har nok fundet en løsning efterhånden, men du kan da sætte en stolpe, af mindre dimensioner imellem så afstanden bliver 90cm men stadig syner af 180 cm, det er også megen vægt, de par skruer i hver ende skal holde, tror det vil være bedre, med lidt i midten.
Har du et stykke, du ved med sikkerhed, at du skal skal have noget op ad, kan du forstærke den med en ekstra, så der er noget at skrue i på bagsiden.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis